Microfoon te zwak

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingYellow

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
ik heb hier een Dynamische Microfoon, die opzich niet zo heel veel voorstelt, maar sinds ik een andere computer heb, is het volume STERK afgenomen. ik dacht natuurlijk gelijk aan de geluidskaart, maar.. deze is hetzelfde gebleven. een simpele Creative SB Live!

..hoe komt dit?

en het valt zeker alleen te verhelpen met een Versterker ertussen te zetten?

Configuratiescherm--->Geluiden en audioapparaten--->Audio--->Afspelen van geluid--->volume--->Opties--->eigenschappen--->opnemen
--->ok--->opties--->geavanceerde volume regelingen--->geavanceerdklikken--->microfoonversterking aanvinken

ja.. was het maar zo makkelijk ;)
dat heb ik namelijk al gedaan,
en net als op de vorige computer,
kan ik het maar versterken met 20dB
en het is echt nog steeds ZOOOO zacht,
ik snap er echt helemaal niks van

het MOET dan wel aan de geluidskaart liggen, toch?
of de microfoon heeft een flinke klap gehad ofso,
ff een andere microfoon aansluiten strax dan:)

Dan ligt het toch echt aan je microfoon.
Welke merk en type hebben we het hier over?
Zit er een losse kabel aan?
Kan ook een kabelbreuk zijn.
Misschien handig om voortaan even te melden wat je al geprobeerd hebt, scheelt mij een paar blaren op m'n vingers van het typen hahahahahahahaha:D

haha.. ja mijn excuses daarvoor :)
ik heb problemen met de poorten,
met de Koptelefoon-poort, en de Mic-poort.

in vele geluidskaarten is het toch zó geregeld,
dat als je 2speakers op de linkerpoort zet dan hoor je haast NIKS, en zet je 2speakers op de rechterpoort, dan krijg je opeens een redelijk goed geluid uit beide speakers (al blijft het natuurlijk mono)

nou.. dat ondervind ik nu dus ook met mijn koptelefoon, ik moet onwijs veel draaien voordat ik eindelijk goed stereo heb, en dat ligt niet aan de koptelefoon, want in andere apparaten werkt ie perfect.

En ik bang dat dit dus waarschijnlijk ook zo met m'n Mic-aansluiting zit. Ik heb geen idee hoe dit komt. Het enige wat in me opkomt is.. dat ik StereoPluggen in voor-mono-bestemde ingangen stop. Ik kan anders niks bedenken.

ow, en de microfoon is een Simpele:
Sennheiser e815s

'k vind een Sennheiser nooit simpel, maar goed.
Maar een microfoon IS mono, dus dat mag geen probleem geven.
Misschien is inderdaad het "vrouwtje" een beetje gammel?

ik ging een beetje te ver op in mn Koptelefoon probleem, want inderdaad :O Mic's zijn Mono

en leg eens uit? tevreden over Sennheiser ? :D

..het vrouwtje.. :)
ja.. het zit niet zo strak daarbinnen, laat maar zeggen:D
maar.. kheb nu dus al 2 problemen geconstateerd,

de Koptelefoon-poort, waar het vrouwtje dus niet zo strak is, en de Microfoon/Geluidskaart is een probleem.

Ik heb namelijk een Andere Microfoon aangesloten, een Condensator Microfoon (met batterij er dus in) en.. ook DIE was héél zwak van Volume.

dus.. er zijn alweer wat dingen uitgesloten,
maar.. ik weet echt nog geen oplossing.

Ieder merk heeft z'n pro en cons.
Ook Sennheiser, Neumann, Shure, AKG, Audix noem maar op.
Als het niet aan het mixertje ligt en niet aan de microfoon, kan het de geluidskaart of de aansluiting naar de geluidskaart zijn.
Drivers al eens opnieuw geinstalleerd?
Die standaard driver van Creative zijn namelijk niet echt "je van het".
Ik zou de drivers van KX project er even opzetten. Vele malen beter!

ehh..
tis alweer een poosje geleden,
ik had wat tijd nodig om KX project -driver te installeren. Uiteindelijk is het probleem daar nog steeds niet mee opgelost.

De microfoon geeft nog steeds een zwak signaal
(in vergelijking met hoe die op mn vorige computer werkte)

andere driver installeren had dus geen zin,
het ligt niet aan de microfoon want andere microfoons bereiken hetzelfde resultaat,
microfoon-versterking is aangevinkt,
en alle schuifjes van het geluid natuurlijk optimaal omhoog. Toch blijft het een te zwak geluid, er moet een oplossing zijn om het tot normaal volume te brengen, zou dit dan d.m.v rotzooien in de Bios of iets dergelijks moeten? ..ik weet er niks van..

Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat dit soort grappen in de BIOS is te regelen, maar wie ben ik.
Ik vermoed eerder dat je kaart er niet helemaal voor geschikt is oid.
Of de aansluiting van je kast naar je kaart is niet helemaal jofel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan