Microfoon volume gaat automatisch naar beneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinno97

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
hoi,

ik heb op mijn Windows 7 computer een Logitech HD C270 webcam aangesloten. maar iedere keer als ik via Windows Live Messenger ga videochatten of bellen gaat mijn volume automatisch naar beneden. weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit kan uitzetten?

P.S. ik heb het ook al met een oudere microfoon geprobeerd die je gewoon via een 3.5mm plug aansluit maar dat werkte ook niet.

Grote kans dat Microfoon boost ingesteld staat op.. hoog. Zodra MSN 'merkt' dat de microfoon erg luid staat, gaat ie automatisch zachter.

In de software dat het geluid regelt. ;)

Mijn Realtek driver heeft een configuratie-paneel:

4f8c82442dc65-Naamloos.png

Wat je wel zou kunnen proberen, is om deze 'functie' te vinden in je Configuratiescherm, onder Geluid -> tablad Opnemen. (Mits je Windows Vista of 7 gebruikt)

ik heb geen realtek driver en als ik op 'boost' zoek krijg ik alleen maar readyboost. en die 'functie' kan ik niet vinden bij het geluid

Nee, het is ook een instelling (verbetering volgens Windows zelf) van de microfoon zelf.

Configuratiescherm -> Geluid -> tablad Opnemen -> Rechtsklik op je microfoon -> Eigenschappen -> Tablad Verbeteringen -> Microfoon op 100% en Microfoonversterking op 0.

Dat zou het op moeten lossen, in MSN dan even de microfoon opnieuw instellen, en dan zorgen dat je stem niet in het rode gedeelte komt.

Dit moet je dus voorkomen, dat kan je doen door de slider aan te passen terwijl je in de microfoon praat:

4f8eb6a785b64-Naamloos.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan