Microfoon wel over boxen, geen opname

Status
Niet open voor verdere reacties.

sam93dor

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hi!
Ik heb een Mxl990 fantoomvoeding en die heb ik via een Xenyx 502 mixer met een jackplug in de computer gedaan, waar ik normaal ook m'n oude microfoon in deed. Gewoon de voorkant van de computer, de roze ingang.
Ik hoor als ik praat wel mezelf over de speakers maar ik kan niets opnemen want dan doet de computer alsof er geen geluid is.
Heb al alle mogelijk dingen geprobeerd qua instellingen in Geluiden en Audioapparaten (Configuratiescherm).
Misschien moet ik ergens nog wat openzetten, maar ik kan het in ieder geval niet vinden.

Hi sam93dor

Heb je meschien ook nog zoiets als een soort route beschrijving ,ik bedoel dat zoals bijvoorbeeld je praat een groot concert in je microfoon die dan naar de mixer gaat waar het mix met de opname van het jodel aria van de buurman in bad ofzo en dat dan naar je pc gaat om het daar met iets van software voor geluids opname in een audio bestand op te slaan.

Ik mis waarmee je opname wil maken en hoe het geluid via 1 jackplug van de mic via de pc naar de mixer gaat en dan via de zelfde jackplug weer terug naar de pc voor een opname.

Het is gelukt! Ik moest audio input toch op Realtek HD zetten en heb voordat ik dat deed alle stekkers eruitgehaald en alleen de stekker van de mic erin gedaan. Toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan