Microfoon werkt niet goed?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy1985

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2006
Hoi,
Ben net nieuw hier en zit nu al met een brandende vraag.
Sinds een tijdje werkt de microfoon niet goed. Als ik wat door de microfoon zeg hoor ik mezelf praten door de boxen.
Het probleem is nu dat als ik via msn met iemand wil spreken diegene mij niet hoort, maar diegene hoort wel als ik een foutmelding of iets dergelijks op mijn computer krijg.
Hoe kan ik dit oplossen???

M.v.g.

Cindy

P.s. : A.u.b. Niet een te moeilijk antwoord, ben lichtelijk a-technisch op dit gebied :)

Laatst bewerkt:
Hoi Cindy,

Kijk eens naar de inhoude van deze beantwoording van hetzelfde soort probleem in dit forum.

Mocht je er toch niet uitkomen, meldt dat dan hier, graag met wat gegevens over de Windows-versie die je gebruikt en welke geluidskaart of on-board geluidsyteem je hebt.

Hoi, bedankt voor je reactie, maar diegene heeft systeemherstel gedaan en dat is voor mij ook de laatste optie.
Ik stuur straks de gegevens van de geluidskaart door, aangezien ik niet thuis ben.
M.v.g.
Cindy

Nou, er staat nog wel meer.

Bijvoorbeeld om de geluidsinstellingen te ontroleren: Start > Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten > tabblad Spraak.
Daar de instellingen controleren.

Ook nog na te kijken:
in Geluid en audioapparaten klikken op Geavanceerd in tabblad Volume.
Dan Opties, dan Eigenschappen.
Selecteer naast Mixerapparaat de Port-IN van je geluidssysteem, bijvoorbeeld AC97 Audio (IN?), of HD Audio-IN, of SB(XX)-IN.
Daarna in het venster daaonder een vinkje zetten voor Microfoon, vinkjes voor alle andere apparaten weghalen. Klik op OK.

In het volgende venstertje een vinkje zetten voor:
Selecteren, daarna klikken op Geavanceerd.

In het laatste venster een vinkje zetten voor:
1 Microfoonversterking en onderin het venster klikken op Sluiten.

Alle vensters en schermen sluiten. Doet je microfoon het weer?

Niet? Ga dan naar MSN-Messenger (heb je 7.5 al?).
Open het venster en ga naar "Extra" dan klikken op "Audi en video instellen".
Hier kun je vergelijkbare controles uitvoeren als hier boven.

Laatst bewerkt:
Hoi, ik gebruik windows Xp. De geluidskaart is van sweex, en ik kom er helaas niet wijs uit van wat hierboven staat. Wel dat van MSN, maar daar wist ik van dat de microfoon niet meer werkte, heb weer een probleem erbij, n.l. heb 5.1 boxen en daar doet de helft het nog maar van... Boombox doet bijv. helemaal nix meer...

Edit.. Microfoon werkt weer perfect, maar met die boxen, moet ik dan weer opnieuw de software installeren? Zo ja, kan mij dan iemand verder helpen want ik heb daar 4 optie's in die ik kan aanvinken en zou niet weten welke het moet zijn.
B.v.d.

Laatst bewerkt:
Cindy1985 zei:
Zo ja, kan mij dan iemand verder helpen want ik heb daar 4 optie's in die ik kan aanvinken en zou niet weten welke het moet zijn.
Beste Cindy,
waar heb je vier opties?

Bij de installatie.
ik heb btw geen stekkers verwisseld.

dit zijn de optie's

8738 in motherboard en dan 3 optie's

line-in and rear speaker output share the same jack

line in and center/subwoofer share the same jack

microphone and subwoofer share the same jack

en dan staat er nog onder

8738 in soundcard ( rear speakers jack individually )

en daaronder staat nog:

disable midi port ( device)
disable game port ( device )

die kan ik ook aanvinken...

What to do?

Nou, heb net alle mogelijke installatie optie's geprobeerd en het werkt nog niet... En toen?

Klik op Start linksonder in je Taakbalk.

Klik dan op Configuratiescherm.

Daarin staat een icoon in de vorm van een luidspreker met de tekst "Geluiden en audioapparaten".

Dubbelklik op dat icoon.

Nu zie je "Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" met vijf tabbladen, te beginnen met "Volume".

Kijk of alles correct staat ingesteld.

Geen vinkje in "Dempen"? Volumeknop naar "hoog"?

Klik in het vak "Volume" (in blauw) op de knop "Geavanceerd".
In het venster "Hoofdvolume" dat nu verschijnt, klik je op "Opties" en daarna op "Eigenschappen".
Er is nu een venster zichtbaar waar alle geinstalleerde luidsprekers in staan.
Hebben ze allemaal een vinkje voor zich?
Vink eventueel alle extra luidsprekers aan die je wilt/moet gebruiken.

Klik op "OK".

Je bent weer terug in het venster "Hoofdvolume" maar als je hiervoor extra vinkjes hebt gezet, staan er nu veel meer schuifregelaars in dit "mixerpaneel".
Controleer of er geen vinkjes staan in "Dempen" en zet de schuifjes omhoog, behalve van "Hoofdvolume" uiterst links. (Zet die halverwege.)

Controleer of alles werkt zoals je wilt.

Hoi hoi, thnx voor de tips, maar geen van allen was het... ( zelf wat geklungeld )
En alles werkt weer als vanouds!!!!

Thnx!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan