microfoon werkt niet in C-Media Mixer, binnen Microsoft wel geactiveerd,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wieweetdit09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Mijn vraag zag ik al staan in dec 2004, - Maestro12-, maar niet de passende oplossing.

Heb een XP prof. versie. De geluidschip heeft de software "C-Media Mixer", op de statusbalk kan ik via de icoon de eigenschappen bekijken, daar blijft de microfoon "grijs", maw ik kan er niets mee. Terwijl hoofdvolume; CD; Wave; Midi; Mono In - allemaal geactiveerd zijn. Ook zijn niet geactiveerd: A/v (AUX) IN en Line In!

AANPASSING, MICROFOON IS NIET GEACTIVEERD BINNEN MIRCOSOFT.
ER BLIJKT EEN BEP. ENGINE VOOR NODIG TE ZIJN?

A. Waar kan ik dan de software van C-Media Mixer vinden? in Config. scherm software saat deze niet vermeld!
Of hoe kan ik deze 3 componenten activeren?

B. Als ik naar het Configuratiescherm ga, naar Geluid en daar moet/kun je de microfoon instellen als opname apparaat.
Dit heb ik ook gedaan, maar op de een of ander manier wordt dit niet doorgeven aan C-Media Mixer,

C. Ook bij Opnameregeling --> Opties --> Eigenschappen staat als mixerapparaat:
C-Media Mixer;
Volume aanpassen;
daaronder is Opnemen geselecteerd,
bij "de volgende volumeregelingen weergeven": is ook "Microfoon" aangevinkt.

Ook dit heb ik al geprobeerd:

1. Op de taakbalk rechts onderin staat een icoontje van een luidspreker.
Re-klik daarop, vervolgens li-klik op eigenschappen.
Dan li-klik op tabblad Audio.
Dan zie je bij afspelen van geluid een zgn. trekmenuutje staan. Stel hier de microfoon in als standaardapparaat.
Maar ...............er is bij mij geen optie om te kiezen uit microfoon, er is maar 1 optie en dat in C-Media Wave Device. Alleen bij "Afspelen van MIDI-muziek" kan ik kiezen uit: Microsoft GS Wavetable-software (deze is geselecteerd) of MPU-401. Maar of dat er iets mee te maken heeft??

2. Bij config. sys. zou bij Spraak ook een optie moeten zitten,
maar daar ontbreekt het volgende:

Help geeft het volgende aan:

De verbinding testen:

1. Open Spraak in het Configuratiescherm.

2. Selecteer het tabblad Spraakherkenning.

3. Spreek rechtstreeks in de microfoon. De geluidssterkte moet worden geregistreerd door de indicator voor
het microfoonniveau.

Er zit geen tabblad met Spraak herkenning. Wat nu??

Ik heb de microfoon nodig om te Skypen,

wie o wie kan mij hierbij helpen!!!!!

Ben benieuwd,

groetjes, Wieweetdit09

Laatst bewerkt:
Ik had een vergelijkbaar probleem. Bij mijn PC met speciale software voor de SB X-FI Xttreme gamer moest ik elke keer weer de microfoon instellen voordat ik die kon gebruiken. Dit probleem heb ik definitief opgelost door de bijgeleverde software te verwijderen en de standaard XP audio software te gebruiken. Nooit meer dit probleem gehad en het geluid is perfect.

Ik had een vergelijkbaar probleem. Bij mijn PC met speciale software voor de SB X-FI Xttreme gamer moest ik elke keer weer de microfoon instellen voordat ik die kon gebruiken. Dit probleem heb ik definitief opgelost door de bijgeleverde software te verwijderen en de standaard XP audio software te gebruiken. Nooit meer dit probleem gehad en het geluid is perfect.

Ik kreeg door dat:
CMedia Mixer is de software van je geluids-chip. Daarmee bedien je de diverse mogelijkheden om je geluid te manipuleren. Als je die software verwijdert doet je geluid het niet meer.

Blijkbaar moet ik binnen de software de microfoon instellen kunnen als standaard opname-apparaat.
Maar dit lukt me niet, ik kan de software niet vinden in Config. scherm?

Nog een aanvulling. Microfoon staat wel aangegeven in de schermpjes van microsoft-Config. scherm in het onderdeel: Geluiden/ Audio apparatuur en het onderdeel: Spraak. Maar ik keek nog een s goed. In beide is deze niet geactiveerd, de meeste andere apparatuur is groen; de microfoon is grijs!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan