Microfoon werkt niet (XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saucijs

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Goeiemiddag,

Ik heb (nog steeds) Windows XP en voor skype met vrienden heb ik ooit een headset gekocht (3 euro.) Op het begin deed hij het, maar naar een tijdje niet meer. Ik heb geen idee waarom, op mijn vaders computer doet die het nog wel (Aansluiting met rood en groen draadje.) Op het moment toen hij er mee stopte was ik ook mijn nieuwe speakerset (Logitech Z-506) aan het installeren (luidspreker instellingen naar 5;1.)

NVIDIA(R) nForce (TM) Audio
Windows XP (Proffesional) SP3 (2002)

(Is er nog meer informatie nodig?)

Saucijs,

Hoi Saucijs,

Ik heb het idee dat je de even in Skype zelf moet kijken of eea goed ingesteld is.

In Skype ga je naar EXTRA>INSTELLINGEN>GELUIDSINSTELLINGEN
Daar zou je de microfoon moeten kunnen kiezen als microfoon van je headset, en de luidsprekers van je headset, even opslaan en het zou weer moeten werken.

Sommige geluidskaarten gebruiken de line-in en mic-in ook als bv de subwoofer, en achterluidsprekers, die hebben doorgaans maar 3 aansluitingen, in dat geval zou je de aansluitingen die op de voorkant van de pc-behuizing zitten ( als die aanwezig zijn)3aansluitingen.jpg
Als je op die geluidskaart 6 aansluitingen hebt zit je goed, zal dan zonder problemen gaan.6aansluitingen.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Saucijs,

Ik heb het idee dat je de even in Skype zelf moet kijken of eea goed ingesteld is.

In Skype ga je naar EXTRA>INSTELLINGEN>GELUIDSINSTELLINGEN
Daar zou je de microfoon moeten kunnen kiezen als microfoon van je headset, en de luidsprekers van je headset, even opslaan en het zou weer moeten werken.

Sommige geluidskaarten gebruiken de line-in en mic-in ook als bv de subwoofer, en achterluidsprekers, die hebben doorgaans maar 3 aansluitingen, in dat geval zou je de aansluitingen die op de voorkant van de pc-behuizing zitten ( als die aanwezig zijn)Bekijk bijlage 180470
Als je op die geluidskaart 6 aansluitingen hebt zit je goed, zal dan zonder problemen gaan.Bekijk bijlage 180472

Bij de skype instelling word mijn headset niet gevonden, ik kan geen andere selecteren dan mijn geluidskaart (NVIDIA(R) nForce (TM) Audio) , mijn geluidskaart heeft 6 aansluitingen (achterkant) en ik heb ook nog een mic in en line in aan de voorkant met 2 USB poorten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan