Microfoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Munchzor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hallo,

Ik weet niet of dit de goede forum is dus excuses als het niet zo is.
Hier is mijn probleem: Mijn microfoon werkt niet, ik heb al 2 verschillende microfoons geprobeert en ze werken allebei gewoon op een andere pc. Ik heb Windows 7 en ik weet niet of ik drivers moet installeren. Ik heb al geprobeerd bij geluidsrecorder mijzelf op te nemen maar het enige wat te horen is is een constant zacht piep geluid :confused: Enige hulp is welkom!!

volume gecontroleerd?

is in te stellen naast je klok.

Ja, mijn boxen werken goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het goed is zijn er ook instellingen voor de geluidskaart. Daar zou je als het goed is kunnen kiezen welke ingang en uitgang actief is, met de bijbehorende instellingen (wat voor ingang; line, mic etc, volume).
Als je dat opent kijk dan of de bewuste hardware poort ook actief als mic ingang ingesteld staat met voldoende volume, zowel in als uitgang)...

Hoi solaris,

Ik weet niet hoe je deze instellingen verandert, het lijkt wel op het probleem dat ik nu heb. Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik dit verander? :)

Alvast hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel algemeen:

Het stuurprogramma voor de geluidskaart heeft vaak ook een ikoontje in de systray, net als de speaker. Klik je op de speaker dan kun je bv het vakje mute aan/uit vinken en het volume instellen. Dubbelklikken opent meestal meer opties zoals instellen line/cd/aux ingangen en uitgangsvolume. Dit zou bekend moeten zijn?

Je geluidskaart heeft meestal gelijksoortige opties. Klik of dubbelklik er eens op als je een icoontje hebt. Zo niet dan moeten we verder zoeken. Maar dan hebben we wel meer specifieke gegevens nodig (zoals merk/type geluidskaart (of chip)...
:)

O ik zie net op mijn W7 laptoppie dat er onder W7 geen icoontje is. Maar boven de volumeregelaar (achter het speakertje) zit bij mij een nieuw icoontje (en de tekst: Speakers (Realtec High Definition audio)). Klik ik daarop dan krijg ik een venster [Eigenschappen van Speakers] met 6 tabbladen:Algemmeen - Aangepast - Niveaus - Verbeteringen - Dolby en Geavanceerd. Daar is wel het e.e.a. in te stellen...
Ik lees het wel of het gelukt is.

Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet opgelost, het is een hopeloos probleem denk ik. :( Ik krijg binnenkort een nieuwe computer dus het werkt daar wel waarschijnlijk op. In ieder geval bedank voor je hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan