Microfoon werkt niet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK gebruik win vista en ik heb de microfoon aangeloten op de voorkant van de laptop in de middelste aanluiting (roze). als ik kijk bij opname apparaten staat mijn microfoon er bij en er staat aangesloten.
Als ik de microfoon aanraak of er in spreek dan geeft hij wel reactie op het balkje links dus deze werkt wel.
Maar als ik dan geluidsrecorder inschakel en ik druk op opnemen dan zie ik geen reactie?
Wat kan dit zijn waar moet ik zoeken
Als ik op de luidspreker klik en kijk bij volume mixer staan er maar 2 items luisprekrs en windows geluiden moet mijn microfoon daar ook niet bij staan?
e de waele

je kunt de mic. op zichzelf afspelen zetten in audioapparaten beheren in het configuratiescherm onder Hardware en geluiden, doet die het dan wel?

Ik kan deze instelling niet vinden ik heb win vista kan er iets mis zijn ?
IK ga naar configuratie scherm>hardware en geluiden>geluid>audioapparaten beheren>krijg ik een scherpje van geluiden>opnemen>dan zie ik mijn microfoon staan >ga dan naar eigenschappen >zie weer 4 tabbladen > en dan ???
IK zie nergens staan op zichzelf afspelen Kijk ik ergens overheen ???
e de waele

Laatst bewerkt:
Ik heb Windows 7... maar dat is op dat gebied volgens mij niet heel erg veel anders, alleen kwa layout.
Als ik configuratiescherm open, staat er als een kopje "Hardware en Geluiden", als ik dit aanklik komt er een venster met daarin o.a. de optie "Audioapparaten beheren".
Als ik hierop klik komt er een dialoogvenster, met de titel "Geluid", met daarin de actieve audio apparaten, boxen en mic's dus, als ik dan de mic. selecteer, en dan rechts onderin op eigenschappen klik staat er op een van de tabs een optie of je naar het apparaat wilt luisteren.

Dat dialoogvenster wat ik beschreef, met als titel "Geluid" is hetzelfde als in Vista.
Je kunt kijken of dat via deze link in Explorer te bereiken is:
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Geluid\

Zoals ik al heb gezegd, is misschien even zoeken, maar het staat er wel!

suc6!

ALS ik kijk op het tabblad bij geluiden >eigenschappen voor luidsprkers staan er maar twee apparaten en van mijn audio output en van PC beep en waarschijnlijk moet daar mijn microfoon bij staan en die staat er niet.
Kan dat de fout zijn ?

Yep, is de mic. geïnstalleerd?
zoja, download nieuwe drivers
zonee, installeren...
zat er een cd/websitelink bij toen je hem kocht?

ps: aan sommige mics zit een klein knopje

Als ik op het tablad kijk bij microfoon staat hij er gewoon bij en geeft hij ook aan dat er reactie is dat zie je aan de balkjes rechts die bewegen als ik spreek of geluiden maak dat zal toch wel goed zijn?
er zat niets bij als ik hem kocht dus /
e de waele

IK heb er nu geluid uit gekeregen maar de kwaliteit is waardeloos of ik heb verkeerde instellingen staan.
Wat heb ik gedaan.
Ik kwam bij het conf scherm iets tegen van Acer hd audio manager ik heb daar bij microfoon ingesteld als standaard apparaat instellen en hij werkt nu wel maar de kwalitei is droevig en je moet hard roepen om iets te horen mischien ligt dit nog aan de instellingen ik ga verder zoeken.

e de waele

*realtek HD audio manager. (het oranje icoontje in de systemtry
daarin kun je als het goed is alle instellingen bepalen!

Ik zie wel acer hd audio manager maar van realtek zie ik niets staan waar moet dat dan staan ?
e de waele

misschien is dat van naam veranderd, ik heb alleen een van realtek!

Ik heb er wel een geluidskaart in zitten van realtek dus dat zou toch moeten goed zijn ik ga van middag nog eens goed kijken hoe dat in elkaar steekt.
tot hier al vast bedankt voor uw reactie
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan