Microfoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shamikazi

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Heey,

Sinds korte tijd werkt mijn microfoon niet meer,( sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd - van 7 naar XP)
Ik heb een onboard realtek microfoon. Alle drivers zijn correct geinstalleerd.

Ik weet echt niet wat ik erbij moet vertellen, als jullie wat nodig hebben om mij te helpen, vragen ;).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hier wat pics

http://i39.tinypic.com/332p54w.jpg

Alvast bedankt

gaat hier om de HP Slimline s3680d

Laatst bewerkt:
Heb je de drivers van je laptop wel opnieuw geïnstalleerd?

Zou ik niet weten, waar kan ik dat zien? Ik heb meerdere malen xp drivers gedownload.

maar waar kan ik dat zien ;)? en Thanx ;)

Dus je weet zeker dat je xp drivers hebt gedownload en geïnstalleerd?

2 betrekkelijk stomme vraagjes: heb je je computer erna opnieuw gestart en is hij wel in de goede ingang geplugd?

Hallo,

Probeer is naar configuratie scherm te gaan, dan naar "Sounds and audio devices" en dan naar "Voice". Misschien staan er in die lijst meer apparaten ;) en je kan daar een hardware test doen :).

@AndreazZ Ja op beide vragen.

Dannywillem, wat jij hebt gesuggereerd heb ik al vaker geprobeerd. En het heeft niet gewerkt :(

:)

probeer alle drivers wat je hebt geinstaleerd te verwijderen.
Ga naar apperaatbeheer en verwijder alle geluid apperaten. (AMD HIGH AUDIO EN REALTEK AUDIO)
Verwijder ook SOUNDMAX van je systeem
Zoek op de site van de fabrikant (als je een acer laptop hebt dus op www.acer.com)
naar de orginele drivers voor je laptop (Letop XP drivers)

Start daarna opnieuw op
Laat windows automatisch de nieuwe hardware installeren.
Mocht het probleem opgelost zijn ook hier vermelden aub.

Mocht het na de auto install nog niet werken installeer de drivers die je van de fabrikant gedownload hebt.
Help het nog niet
Schrijf even op wat voor laptop je hebt (bv HP Paviloen 3600 ik noem maar wat deze bestaat niet:))
Dus het Merk Type en Model

succes

hey, het heeft niet gewerkt.

Ik heb een HP Slimline S3680d , en ik heb een usb geluidskaart besteld, Kijken of hij het dan gaat doen . ;)

Thanx !

Met de usb geluidskaart werkt mijn microfoon gewoon. Maar ik zie dit nog steeds niet als opgelost, hoezo zou mijn realtek het niet doen?

ik heb ook zo'n soort probleem bij mijn computer (optiplex 760) herkent hij de microfoon als een lijningang, ik heb dit sinds ik windows 7 heb. ik denk dat ik wel weet waarom je microfoon wel via de usb gaat maar niet werkt op de mini-jack aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan