Microfoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxles

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2015
Ik heb een Acer Asprire V 15
Mijn laptop heeft maar 1 ingang voor koptelefoon en microfoon, mijn koptelefoon heeft 2 kabels. Ik heb dus altijd moeten wisselen tussen microfoon en koptelefoon door kabels om te wisselen. Normaal gesproken komt er dan een pop-up over het wijzigen van het apparaat, maar ik heb per ongeluk een keer geklikt keuze onthouden. Ergens zou je dit weer ongedaan moeten kunnen maken, maar ik heb geen idee waar. Iemand die dit wel weet?

Beste Foxles,

Als ik het goed begrepen heb wil je de standaard instellingen van het gedetecteerde apparaat weer terugzetten. Nu maakt uw laptop gebruik van de Realtek audio stuurprogramma's en software.
Als het goed is zie je rechts onder in de startbalk een klein pijltje omhoog, klik daarop en vind het icoontje van een rode/roze achtige luidspreker. Hier rechts op klikken en "sound manager" kiezen.
Het scherm dat je dan ziet is de Realtek omgeving. Rechts boven in zie je het kopje "analoog" waar je diverse opties krijgt als je erop klikt.
Dit zou het op moeten lossen.

M. vr. gr.

jim

Beste Foxles,

Als ik het goed begrepen heb wil je de standaard instellingen van het gedetecteerde apparaat weer terugzetten. Nu maakt uw laptop gebruik van de Realtek audio stuurprogramma's en software.
Als het goed is zie je rechts onder in de startbalk een klein pijltje omhoog, klik daarop en vind het icoontje van een rode/roze achtige luidspreker. Hier rechts op klikken en "sound manager" kiezen.
Het scherm dat je dan ziet is de Realtek omgeving. Rechts boven in zie je het kopje "analoog" waar je diverse opties krijgt als je erop klikt.
Dit zou het op moeten lossen.

M. vr. gr.

jim

Ik heb inderdaad Reaktek audio stuurprogramma's, maar in de pictogrammenlijst staat geen luidspreker-icoontje. Zijn er andere manieren om toch in dat menu te komen?

Zoals Lange Peer heeft gezegd kan je het programma ook vinden in het configuratiescherm. "Realtek HD audio"

Have fun!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan