microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

cristobal

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
hieronder een aantal postings op een andere site. kom er geen streep verder mee. iemand hier wellicht?

zo begon ik:

ik krijg met geen mogelijkheid een microfoontje aan de praat. w-xp heb ik. juiste gaatje gevonden, config.scherm > geluiden en apparaten > spraak > hardware testen: duurt een tijdje, en dan wordt een paar seconden één van die schuifjes actief - en dan PATS: grijs. in een andere computer met hetzelfde w-xp erop no problemo. ik wil het programmaatje skype gebruiken om mee te bellen, maar dat lukt zo niet.
iemand enig idee?

antwoord:

heb je gekozen voor het juiste audioapparaat?
wellicht heb je er één ingesteld die niet aanwezig is maar wel gekozen kan worden

ik:

wat bedoel je precies met 'het juiste audioapparaat'?

inmiddels trouwens weer een paar dagen verder, nieuwe drivers verder [hoewel, nieuw: het is
allemaal en steeds CMI8738/C3DX PCI audio device], zelfs een andere geluidskaart verder, ook met CMI8738 etc., [in het bios de onboard geluids-chip uitgeschakeld] en verschillende tests verder [in config.scherm > geluiden > spraak opnemen > hardware test]: nix. ik moet keihard schreeuwen in die stomme mike, en dan zie ik aarzelend in die volumeschuifjes kleine stukkies
groen - terwijl ze natuurlijk hartstikke rood hadden moeten zijn. grrrr

weer precies hetzelfde uitgeprobeerd met een andere pc met w-xp d'rop, en die is onmiddellijk klaar voor uitzending! zelfs FLUISTEREND kom ik nog loud en clear door!

nu heb ik die onboard soundchip in het bios weer ingeschakeld, en geen enkel verschil: d.w.z. geluid werkt puik - behalve die verrekte microfoon. heb ook nog de w-xp-recorder uitgeprobeerd: een ramp! weer keihard schreeuwen, en als ik het afspeel hoor ik heel in de verte iets waarvan ik maar moet raden dat ik het ben.

ik word gek! help help

antwoord:

start instellingen configuratiescherm eigenschappen voor geluiden en audioapparaten. Kijk bij opnemen van geluid en zorg dat de volume regeling voor de microfoon tijdnes opnemen wordt weergegeven. Vaak zit hier ook een vinkje om het microfoongeluid te versterken.

Wat voor microfoon gebruik je? (electrostatisch of dynamisch) Weet je zeker dat de microfoon werkt ?

Heb je de microfoon niet per ongeluk op line in ipv mic aangesloten.

ik:

alles wat je zegt heb ik al geprobeerd. wat voor microfoon ik gebruik weet ik niet, maar hetzelfde ding werkt wèl op die andere pc met w-xp. en ik weet ook in welk gaatje dat ding moet, hetgeen nogal dubbelzinnig klinkt. en dat vinkje om het geluid te versterken heet bij mij 'selecteren', klopt dat? en dat schuifje tijdens die tests gaat spontaan omhoog elke keer als ik praat, hetgeen ook nogal dubbel klinkt! - ook trouwens bij die andere pc, waar diezelfde mike - dus - wèl werkt!

Ik doe ook een poging.

Klik rechts op het luidsprekertje in de taakbalk en dan op eigenschappen. Daar klik je op geavanceerd en daar weer op geavanceerd.
Dan zie je een schermpje waarop eventueel bij Digital Output Only een vinkje staat. Zoja, haal die vink weg.

Ben benieuwd...

uitgeprobeerd, maar al wat ik zie: geen digital output!

zou het toch de driver kunnen zijn? zowel chaintech (moederbord) als die losse geluidskaart blijken dezelfde driver te hebben. ook maken ze al sinds eind 2002 geen nieuwe meer aan, dus dat kan ik wel schudden - ALS dat het is, natuurlijk!

ergerlijk hoor. zojuist via die andere computer uitgebreid online zitten tokken met het progr.tje skype, maar dat is de pc van mijn vrouw, dus daar moet ik mee oppassen!

misschien valt je nog wat geniaals in?

Wel of geen vinkje, de optie Digital Output Only zou je moeten zien. (Lijkt mij, zit je wel op het goede tabblad?)

Als je in apparaatbeheer geen uitroeptekens hebt staan bij je audiodriver is daar niets mee aan de hand. Het lijkt me ook geen driverkwestie.

Kun je het invoerapparaat van je geluidskaart op meerdere plakken instellen?
Kun je default-instellingen van je geluidskaart opnieuw laten instellen?

Welke geluidskaart heb je?
Opnieuw installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan