MicroSD benaderen in een Samsungtelefoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kenju
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Tsja, de titel zegt het eigenlijk al. Ik heb ik mijn P310 een microSD-kaartje zitten. Nu wil ik daar muziek op zetten. Maar ik haal het het liefst niet uit uit toestel, omdat ik dat zo omslachtig vindt. De standaard software van Samsung, PC Studio, biedt vreemdgenoeg niet de optie om bestanden op het kaartje te zetten, en wel op het standaard geheugen, zoals bijv wel kan met Nokia PC Suite. Heeft iemand een oplossing voor dit irritante zaakje?

Als je je telefoon via usb aansluit krijg je dan een optie op je telefoon voor massa opslag?

Bedankt voor je antwoord. Hij biedt inderdaad de optie om zaken op het sd-kaartje te zetten. Vreemd. Ik had verwacht dat ie hooguit de mogelijkheid zou bieden om gegevens op het telefoongeheugen te zetten.

Maar, nu is mijn vraag of dit ook via bluetooth kan. Ik doe nl. alles via bluetooth. Ik heb naast dit toestel ook nog een E61i, en die verschijnt bij Deze Computer gewoon als extra schijf. En als ik erop klik, zie ik twee 'mappen', nl. telefoongeheugen en de MicroSD-kaart. Bestaat er een manier om mijn P310 ook te vinden en dat het sd-kaartje via bluetooth te benaderen is?

Nou, jouw oplossing, die inderdaad werkte, was om gewoon de telefoon via USB aan de computer te verbinden en dat ik dan bij 'Deze computer' vanzelf de ruimte op de microSD-kaart zou zien en zo er gegevens op kon laden. Echter geniet het mijn voorkeur om alles draadloos te doen. Mijn vraag is dus of er voor jouw oplossing met de USB-kabel, ook een draadloos alternatief bestaat.

Wat ik bedoelde met dat verhaal over hoe ik het met de E61i geregeld heb, is dat misschien het beste te illustreren met een screenshotje. Zie de bijlage. Het meest ideale zou zijn als dit ook kon met mijn P310. Maar uiteraard zijn de mogelijkheden in termen van connectiviteit van de P310 minder dan die van de Nokia.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Samsung telefoon (SGH-D600). Via Samsung PC Studio is het niet mogelijk om via bluetooth bestanden direct naar je MicroSD-card te zetten. Wel heb ik een bluetooth van het merk 'sitecom'. Via de bijgeleverde software kon ik dan direct naar je MicroSD-card te zetten. Maar, nu haal ik telkens het kaartje eruit en dan in een Card-reader doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan