Opgelost Microsoft 365 - Outlook - Calendar - Locatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter hmwul
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Heb het volgende probleem bij het maken van een 'afspraak' (appointment) in Outlook Calendar.

Wanneer ik op de knop 'Location' klik krijg ik mijn email contacten te zien. Klopt dat?
(dus: Address Book: contacts - mijn-email adres)

Ik kan het niet met iemand anders verifiëren. Dus 'dan maar' hier vragen.

Een ander punt, ook te maken met 'Location' is het volgende.
In het verleden (zeg tot 1-2 maanden geleden) was het zo dat wanneer ik in het location veld een deel van een plaats intypte, dan kwam als 1e suggestie de plaatsnaam, provincie en eventueel ook het land.
(2e en verdere suggesties waren dan hele specifieke adressen, dus firma, adres, postcode)

Bijvoorbeeld:
typte ik in: rotterd
dan kwam er een pop up met Rotterdam (Rotterdam, Zuid Holland) als 1e keuze.

Dat werkte prima, maar... helaas, sinds dus een maand of 2 krijg ik uitsluitend specifieke adressen aangeboden.

Heb niet kunnen uitvogelen hoe ik dat zou kunnen herstellen (Office repair hielp niet)

Suggesties?

Thanks!

Als je heel goed in het pop-up schermpje kijkt zie je dat hij standaard naar "ruimtes" gaat. Logisch als je een vergadering wilt plannen en meteen een vergaderruimte wilt reserveren.

Het tweede probleem is vrees ik niet op te lossen. De informatie die je te zien krijgt staat niet op jouw lokale pc, maar is iets dat uit een cloud komt. Werking onbekend en kan elk moment wijzigen. Daar heb je verder geen invloed op.

Dank. Het klopt inderdaad, maar ook bij "Ruimtes"(Rooms), wanneer ik die selecteer, krijg ik mijn eigen email adres aangeboden. Ik vroeg hier omdat ik Locaties en email adressen geen logische combinatie was/is.

Maar goed, het zij zo...

Nogmaals dank!

Dat mailadres zie je waarschijnlijk rechts? Dat is dan je eigen adresboek. In een grotere omgeving zijn er meerdere adresboeken waar je uit kunt kiezen.

Is nog een oud overblijfsel dat nooit is bijgewerkt aan de mogelijkheden van de moderne tijd.

Het ziet er bij mij zo uit. Calendar - > New -> Location.

SnagIt-05072024 161228.png

Dan klopt mijn verhaal ook wel. Bij jou staat dan blijkbaar de Offline Global Address List als standaard.

Ik gok even dat de ontwerpers er van uitgingen dat je contacten met hun volledige adres, enz. genoteerd hebt. Vanuit die gedachte is het logisch om dan hier ook je contacten te kunnen zien. Maar zoals gezegd. Het stukje AddressBook is al stokoud en toe aan een update.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan