Microsoft Access Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickymundo

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
All goedemorgen,

Ik heb een Access Database opgezet maar loop even vast op het VBA stukje.
Wat gaat hier mis?

Code:
Private Sub Knop11_Click()
Dim db As Database
   Dim Lrs As DAO.Recordset
   Dim LSQL As String
   Dim LGST As String

'Open connection to current Access database
   Set db = CurrentDb()

'Create SQL statement to retrieve value from GST table
   LSQL = "select telefoonnummer from namen where voornaam = '" & Form_Formulier1.Keuzelijst0.Tag & "'"

Set Lrs = db.OpenRecordset(LSQL)

'Retrieve value if data is found
        LGST = Lrs(1)

Lrs.Close
   Set Lrs = Nothing

Form_Formulier1.Tekst9.Text = LGST

End Sub

Ik heb zelf geen verstand van Access, maar voor hulp op het forum lijkt het me zinvol minstens de volgende zaken te vermelden:
a. Het lijkt erop dat je deze code ergens vandaan hebt. Waar het je het vandaan?
b. Je geeft niet aan wat je precies wilt bereiken met de code
c. Je geeft niet aan welke foutmelding er ontstaat, wat er precies niet aan werkt etc.
d. Je geeft niet de versie van Access die je gebruikt.
e. Waar heb je de code toegevoegd? Een formulier, een knop op een formulier, een rapport, een knop op een rapport, ... ??
f. [Het helpt ook als je iets vermeldt als "Alvast bedankt voor hulp" of zoiets.]

Tijs.

Thijs:
Ik heb zelf geen verstand van Access, maar voor hulp op het forum lijkt het me zinvol minstens de volgende zaken te vermelden:
a. Het lijkt erop dat je deze code ergens vandaan hebt. Waar het je het vandaan?
b. Je geeft niet aan wat je precies wilt bereiken met de code
c. Je geeft niet aan welke foutmelding er ontstaat, wat er precies niet aan werkt etc.
d. Je geeft niet de versie van Access die je gebruikt.
e. Waar heb je de code toegevoegd? Een formulier, een knop op een formulier, een rapport, een knop op een rapport, ... ??
f. [Het helpt ook als je iets vermeldt als "Alvast bedankt voor hulp" of zoiets.]