Microsoft Access Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickymundo

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
All goedemorgen,

Ik heb een Access Database opgezet maar loop even vast op het VBA stukje.
Wat gaat hier mis?

Code:
Private Sub Knop11_Click()
Dim db As Database
   Dim Lrs As DAO.Recordset
   Dim LSQL As String
   Dim LGST As String

'Open connection to current Access database
   Set db = CurrentDb()

'Create SQL statement to retrieve value from GST table
   LSQL = "select telefoonnummer from namen where voornaam = '" & Form_Formulier1.Keuzelijst0.Tag & "'"

Set Lrs = db.OpenRecordset(LSQL)

'Retrieve value if data is found
        LGST = Lrs(1)

Lrs.Close
   Set Lrs = Nothing

Form_Formulier1.Tekst9.Text = LGST

End Sub

Ik heb zelf geen verstand van Access, maar voor hulp op het forum lijkt het me zinvol minstens de volgende zaken te vermelden:
a. Het lijkt erop dat je deze code ergens vandaan hebt. Waar het je het vandaan?
b. Je geeft niet aan wat je precies wilt bereiken met de code
c. Je geeft niet aan welke foutmelding er ontstaat, wat er precies niet aan werkt etc.
d. Je geeft niet de versie van Access die je gebruikt.
e. Waar heb je de code toegevoegd? Een formulier, een knop op een formulier, een rapport, een knop op een rapport, ... ??
f. [Het helpt ook als je iets vermeldt als "Alvast bedankt voor hulp" of zoiets.]

Tijs.

Thijs:
Ik heb zelf geen verstand van Access, maar voor hulp op het forum lijkt het me zinvol minstens de volgende zaken te vermelden:
a. Het lijkt erop dat je deze code ergens vandaan hebt. Waar het je het vandaan?
b. Je geeft niet aan wat je precies wilt bereiken met de code
c. Je geeft niet aan welke foutmelding er ontstaat, wat er precies niet aan werkt etc.
d. Je geeft niet de versie van Access die je gebruikt.
e. Waar heb je de code toegevoegd? Een formulier, een knop op een formulier, een rapport, een knop op een rapport, ... ??
f. [Het helpt ook als je iets vermeldt als "Alvast bedankt voor hulp" of zoiets.]

a: niet relevant voor de oplossing, is een samenstelling van bij elkaar geraapte dingen plus wat eigen kennis.
b: deze code loopt mis, de get functie wordt niet gevuld
c. zie b
d. niet relevant, is universeel maar om antwoord te geven op je vraag, 2010
e. button, zie code en verder niet relevant voor de vraagstelling
f. meestal bedank je achteraf.

Laten we ons niet bezig houden met etiqettes maar het doel waarop de forum gebaseerd is. Ik ga hier dus ook niet verder meer op in.

Allereerst: nodeloos quooten (en dat doe je) is nergens voor nodig, en maakt berichten minder goed leesbaar. Dus graag verwijderen!
De opmerking waar je code vandaan hebt kan wel degelijk nuttig en relevant zijn; als we de originele code kunnen bekijken, dan zien we wat die zou moeten t.o.v jouw code die niet werkt.
In jouw code zie ik dat je de Tag van de keuzelijst uitleest. Een tag bevat een vaste tekst, dus waarom doe je dat?

Laatst bewerkt:
Persoonlijke mening / off-topic: Ik vind dat je knap brutaal en lomp bent, zeker voor iemand die zelf niemand helpt maar alleen maar vragen stelt hier op het forum.
En nee, met jouw manier van optreden ben ik niet geïnteresseerd in een introductie, want volk zoals jij mijdt ik als de pest.

Tijs.

Kunnen we alsjeblieft met de Kerstgedachte in ons achterhoofd iets aardiger tegen elkaar zijn.
@Rickymundo Het is zinvol om je eerst te verdiepen in wat de spelregels zijn op een forum. Dat scheelt een hoop.

En wil je verder geholpen worden, dan gaat dat een stuk sneller als je antwoord geeft op tegenvragen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan