Microsoft blokkeert Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

winima

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Sinds vandaag blijkt opeens mijn officiële Windows versie niet meer legaal te zijn. Bij het opstarten van mijn Media Player kreeg ik de mededeling dat er een nieuwe update was en heb ik deze gedownload. Bij het daarna opstarten van Media PLayerkreeg ik de mededeling dat ik eerst moet controleren of mijn Windows versie legitiem is. Tot mijn stomme verbazing is deze opeens niet (meer) legitiem en krijg ik Media Player ook niet meer opgestart.:eek: :mad: :mad:
Een poging om de productcode bij te werken strandt vervolgens ook omdat de code van mijn CD niet schijnt te kloppen met wat MS er van vindt. Wat een ellende en verloren tijd. Ook het terugzetten van het besturingssysteem werkt niet meer.

Wie kan mij hiermee verder helpen. :(

dank

Laatst bewerkt:
Dat wordt microsoft bellen.

Dat wordt microsoft bellen.

Mocht je echt slachtoffer zijn van softwarevervalsing (De XP die je van de winkel kreeg is nu opeens ongeldig) volg dan de instructies op zoals gegeven en/of neem contact op met Microsoft:
Microsoft Nederland:
Productactivatie: 0800-0233487
Algemeen nummer: 020-5001500

Microsoft België:
Klanten: (+32) 2 503 31 13
Partners: (+32) 2 704 32 59

Het bellen met MS heeft niet meer opgeleverd dan een grote portie ergernis en de mededeling van de HD medewerker dat mijn PC die ik van ons bedrijf heb overgenomen uitsluitend een bedrijfsversie mag hebben. De vanwege een harddisk crash nieuw geinstalleerde XP versie klopt niet met het nr. van de pc, ergo zoek het maar uit. Wel de vraag of ik eventjes de reparateur van de nieuwe harddisk bij de instantie die software vervalsing opspoort wil melden. Mijn standpunt dat ik een gebruiker ben en geen MS rechercheur vond weinig weerklank. Geen hulp, zoek het maar uit. Wat een arrogantie en machtsvertoon. Ik begin begrip te krijgen voor de akties van onze Nelie die deze terreur al eerder heeft aangevochten. Jammer dat er voor een leek als ik niet simpelweg een ander gelijkwaardig systeem is aan te schaffen.

Mevrouw Smit-Kroes, i.q. de Europese Commissie houdt zich niet bezig met handelaars die op een nieuwe harde schijf een (OEM) versie van Windows installeren die niet legaal is. Toen je de PC overnam van het bedrijf, kreeg je toen een Windows XP installatie CD met een licentie erbij? Zo niet, dan heb je eigenlijk een halve PC gekocht.

Mijn ervaring is, dat als door een essentiele wijziging in de hardware-configuratie, de Windows Product Activatie (WPA) via Internet niet lukt, een telefonische activatie via de gegeven telefoonnumers met een paar minuten geregeld is. Het is wel zaak zo'n gesprek een beetje bedaard te voeren.

En als je een gelijkwaardig systeem wilt aanschaffen: Microsoft biedt de mogelijkheid om met wat zij noemen de Windows Genuine Advantage Toolkit, voor Euro 141,- een Installatie CD-Rom aan te schaffen met Windows XP er op. Als je dat hebt geinstalleerd verloopt de activatie via het Internet binnen een seconde. Alle WGA software van MS, zoals o.a. Updates van Windows en Office,Windows Media Player, Windows Defender, e.a. kun je daarna ook probleemloos downloaden. En zou je in de toekomst Windows opnieuw, "schoon" moeten installeren, dan is de activatie daarna weer via Internet in een flits geregeld. (Aangenomen dat alle hardware ongewijzigd is gebleven.)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je heldere reactie. En dat nog wel van een giga senior lid :D .;)

Na de installatie van XP met SP2 op de nieuwe harddisk is de zaak simpelweg geactiveerd en heb ik ruim twee jaar normaal kunnen werken. Van het bedrijf kreeg ik de Windows installatie cd met licentie. Iedere update kwam tot voor kort normaal binnen totdat deze ellende begon. Tijdens het plezierige en uiterst bedaard gevoerde tel.gesprek met de productactivatie medewerker heeft deze de installatie op mijn pc bekeken. Aangekomen bij het scherm waarop stond dat de activatie (reeds) succesvol was verlopen, vroeg hij mij vervolgens het 020 nummer te bellen. Hierop begon de ellende en verwarring en voelde ik mij als een crimineel behandeld.

Ik heb de PC van het bedrijf overgenomen vanwege de kapotte HD en inderdaad feitelijk een "halve" pc gekocht. De XP versie die er oorspronkelijk op stond was vanwege die hd crash verdwenen. Nieuwe software aanschaffen zal waarschijnlijk een goede oplossing bieden. Dit neemt niet weg dat ik als leek/gebruiker/consument aardig in de tang van MS wordt genomen. Mijn mening over de machtspositie of zo je wilt het monopolie van MS, vindt zijn grondslag in dezelfde uitgangspunten waar Nelie Kroes de strijd tegen voert, zei het op een ander level. Vanwege deze positie worden onder in deze piramide mensen opgezadeld met regels en bepalingen die bij niet naleving afgeschilderd worden als niet legaal of erger crimineel.

In de automotive sector is een dergelijke machtspositie nooit echt gelukt vanwege de vele concurrentie. Desondanks zijn er nog steeds voorbeelden van auto fabrikanten die vanwege garantie of veiligheid dwingend voorschrijven dat een bepaald merk onderdelen, olie of benzine moet worden gebruikt. Hier houdt gelukkig niemand zich aan en ik heb ook nog nooit gehoord van claims die op die gronden zijn afgewezen.

Nogmaals dank voor je moeite.
Groet
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan