Microsoft Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
141
Ik kan Microsoft Defender niet installeren op mijn laptop met Windows 8.1 64 bits omdat ik bij installatie steeds de melding krijg "You do not need to install this software because Windows Defender is included in Windows Vista. You can access Windows Defender from the Security section of the Windows Controle Panel."

De service kan niet worden gestart.
De groep of bron heeft niet de juiste status om de aangevraagde bewerking uit te voeren.
Foutcode: 0x8007139f
 
Hoi,
Kijk bij systeembeheer>services>Windows Defender of de service de status uitgeschakeld heeft, zo ja schakel hem in en zet 'm op automatisch.
Deze service is afhankelijk van de service "Remote Procedure Call (RPC)" kijk of die ook ingeschakeld is.
Als dit allemaal niet helpt doe dan eens een scan met Mbam (link in handtekening).
Heb je nog andere antivirussoftware op de pc?
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit probeer op te starten krijg ik de volgende melding:
Kan de Windows Defender Service-service op lokale computer niet starten.

Fout 577: Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren.Door een recente wijziging in software of hardware is mogelijk een bestand geinstalleerd dat onjuist is ondertekent of beschadigdis, of dat mogelijk schadelijke software van een onbekende bron is.
 
Als dit allemaal niet helpt doe dan eens een scan met Mbam (link in handtekening).
Alle updates binnengehaald?
Dan doe dit eens wat ik al eerder aangaf, probeer anders een sfc /scannow.
Hoe dat moet hoor je wel als je eerst dat andere hebt gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Tot zover alles gedaan wat je vroeg, ook met Mbam gescand, ook dit heeft niks opgeleverd.
 
Er worden allerlei programmaatjes aangeboden die dubieus zijn of waar betaald voor moet worden.
Er is ook een fix van MS maar met een andere foutcode.
Er is ook een handmatige optie maar dan moet je het register in, ik weet niet of je dat wilt.
Je probleem is hoogstwaarschijnlijk virus gerelateerd dus ik zou je virusscanner er eens op loslaten, of heb je alleen maar Windows Defender?
Systeemherstel zal ook niet werken als het een virus is want die bestanden zijn meestal ook geïnfecteerd.
Scan eens met Mbam in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
 
Laatst bewerkt:
Niet duidelijk is of je al in Beveiligingscentrum gekeken hebt en daar Windows Defender hebt geactiveerd of niet.
Volg dus eens de instructies in deze link of deze link, want blijkbaar gebruik je een ENG :)confused:) versie van Windows 8.
Overigens is de korte manier om in Beveiligingscentrum te komen: [Windows-toets]r toetscombinatie -> wscui.cpl

Is het niet te activeren/starten, dan kun je kijken naar de instructies in deze link, waar (naar ik aanneem) Mik Zjegger op doelde (handmatige oplossingsmethode).

Uiteraard ga ik ervan uit dat je niet TuneUp Utilities of andere tweaking software gebruikt!

Verder kun je checken of de registersleutel
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows Defender
waarden bevat die op 1 staan (de waarden heten DisableXXXX)
Mocht je daar DisableXXXX registerwaarden weer terug op 0 willen zetten, dan kun je hier lezen hoe de beveiliging van de sleutel zo te maken dat je er wijzigingen kunt aanbrengen.

Tijs.
 
Ik heb Mbam in veilige modus uitgevoerd, geen resultaat.
Ik heb in het register gekeken bij Windows Defender, Disable Antispyware staat op nul, Disable Antivirus staat ook op nul
 
Graag ook nog de zaken doen uit mijn vorige posting (de eerste 2 paragrafen).
Verder is relevant of je ondertussen andere anti-virussoftware op je pc had, welke dat is en of die ondertussen is verwijderd.

Tijs.
 
Mik ik heb gedaan wat je in je in je eerste 2 post vroeg.
Avast is mijn antievirus programma, ook die heb ik uitgeschakeld.
 
Problemen zijn opgelost, ik had Avast uitgeschakeld maar dit was niet voldoende, zoals Mik al aangaf hij moest compleet verwijderd worden en dit gedaan hebbende zijn de problemen opgelost. Allen bedankt voor het meedenken en het geven van tips.
 
Graag gedaan, naar ik aanneem ook namens Mik Z.

Graag nog even je vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
In een ander topic kon je lezen dat de Microsoft beveiliging de Ransomware niet altijd tegenhoudt, Avast wel..
Je zou de huidige scanner kunnen verwijderen en Avast weer installeren.
Wij gebruiken op advies van een expert (Abraham54 vh nationaal security forum) al jaren Avast; heb het op diverse systemen gezet en nog nooit iemand die besmet geraakt is.

Afgelopen week las ik een bericht van hem dat 360 Total Security, ook gratis, nog beter zou zijn; daar moet ik me nog in verdiepen.
En op de achtergrond loopt bij mij altijd Malwarebytes en die blokkeert nog wel een sites, jammer maar wel veilig, want op ogenschijnlijk veilige sites kan toch een trojan of virus zitten.
 
Aanvulling op @andre@home
Ik heb op de pc's bij mij thuis Windows Defender uitgeschakeld onder services en inderdaad ook al jaren (10?) Avast Free draaien na verschillende antivirussoftware te hebben getest.

@loop
Verder is relevant of je ondertussen andere anti-virussoftware op je pc had, welke dat is en of die ondertussen is verwijderd.
De tip is van @Tijs want ik had geen antwoord gekregen.
Enfin, het is opgelost en ik zal de status v.h. topic aanpassen voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan