microsoft edge aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Sinds een half jaar heb ik een nieuwe computer. Er staan een aantal dingen op die ik niet goed kan plaatsen.

Kaspersky : inlog schermpje. Wilt U zich aanmelden om Uw wachtwoorden te beheren?
Hoe ik tracht om een wachtwoord aan te maken. Wat er via de email wordt bevestigd blijft steevast als een ongeldig wachtwoord haperen.
:(

Microsoft Edge: Aanmelden. Meld U aan om Uw gegevens te synchroniseren. Maak een nieuwe account aan. ( U kunt elk email adres gebruiken) Ik geef m'n email adres van KPN op.
U mag dit email adres niet gebruiken, geef een wachtwoord van Uw werk of school op.
:(

Ik weet niet wat er gebeurt. Heeft het te maken met iemand@example.com, of dat mijn email adres eindigt op *.nl. (wat maar twee tekens zijn)
U kunt elk email adres gebruiken? Hoezo elk email adres. Het werkt niet.

Uit pure onmacht een nieuw email adres aangemaakt, maar het werkt nog niet.
Wat zou er aan de hand zijn?

Laatst bewerkt:
Bij Edge zal ongetwijfeld het Microsoft account van u bedoeld worden.
Voor kapersky zult u zich aan moeten melden bij Kapersky als u daar een product van heeft gekocht.
Heeft u er geen product van gekocht, dan zou ik maar eerst eens rustig bekijken wat dat is en of u dat nu echt nodig heeft, want veel van dit soort zaken is bedoelt om informatie van u te ontfutselen.

Kaspersky : deze Russische bescherming (hmm) zou ik niet gebruiken en snel van de pc verwijderen. Er zijn genoeg "betrouwbare" alternatieven. Of helemaal geen antivirus van derden want Microsoft levert bij Windows 10 en 11 standaard een uitstekende beveiliging (Windows Defender).

Voor de Microsoft producten kan (hoeft niet) een Microsoft account (emailadres van Microsoft) aangemaakt worden. Dit kan hier. Voor de Microsoft Store is dit soms vereist.

Laatst bewerkt:
Dit is een prive computer.
Ben ik verplicht om me aan te melden bij microsoft?

Hoe verhinder ik dat ik telkens als ik win11 opstart ik een wachtwoord in moet vullen?

Ben ik verplicht om me aan te melden bij microsoft?
Voor het volgende is een Microsoft account vereist: Outlook.com, Office 2013 of hoger, Office 365, Skype, OneDrive, Xbox Live, Bing, Microsoft Store, MSN.

Voor het gebruik van Windows wordt het aanbevolen (niet verplicht). Zelf heb ik er eentje gemaakt, ik gebruik het alleen als ik iets uit de Store wil installeren Verder gebruik ik het emailadres van mijn eigen provider.

Hoe verhinder ik dat ik telkens als ik win11 opstart ik een wachtwoord in moet vullen?
Bedoel je het aanmeldscherm van Windows?

Laatst bewerkt:
Dank vor Uw antwoord. Dat verklaard het een en ander.

Ik blijf me echter afvragen hoe een emailadres aan te maken. Het lijkt me een simpele kwestie.
Hoe komt he dat ik m'n orginele emailadres niet kan gebruiken?
Moet ik nou zomaar iets in elkaar zetten wat eindigt op *.com?

En inderdaad, ik bedoel het aanmeldscherm van Windows.

Laatst bewerkt:
Hoe komt he dat ik m'n orginele emailadres niet kan gebruiken?
Ik vermoed dat je hier je kpn emailadres bedoelt. Het emailadres (ofwel account) bij Microsoft wordt jouw persoonlijke emailadres bij Microsoft waar niemand bij kan, het is dus een 2e originele emailadres ;) Je kan niet je kpn emailadres als Microsoft account gebruiken.

Moet ik nou zomaar iets in elkaar zetten wat eindigt op *.com?
Voor email maakt het niet uit of het .nl .be .com .net of wat dan ook is. Microsoft account is inderdaad .com.
Op de Microsoft website kan je jezelf registreren om het account/emailadres van Microsoft te krijgen.

En inderdaad, ik bedoel het aanmeldscherm van Windows.
Mijn mening: Elke pc behoort een wachtwoord te vragen als de pc wordt aangezet of uit de slaapstand wordt gehaald.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden.
Het is me een stuk duidelijker geworden.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan