Microsoft Edge sluit steeds af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke plugins of extensies heb je? Schakel er eens een uit en kijk hoe het gaat.

Hoe moet ik die uitschakelen als MS Edge meteen weer afsluit? Staat nog geen seconde op het scherm.

Private mode is zonder extensies. De opdracht, via cmd als Administrator, is: start msedge -inprivate

Het is aan te raden om de controle opdracht sfc /scannow te geven.

Private mode is zonder extensies. De opdracht, via cmd als Administrator, is: start msedge -inprivate

Het is aan te raden om de controle opdracht sfc /scannow te geven.
Gedaan.

De opdrachten met
/scanhealth
The component store is repairable.
The operation completed successfully.

/restorehealth
The restore operation completed successfully.

/startcomponentcleanup

/scannow
Verification 100% complete.
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Geen problemen gevonden. Probleem nog niet opgelost.

Laatst bewerkt:
Heb je deze al geprobeerd??

Maak eens een nieuw lokaal account aan of log in op een ander account op je PC, mogelijk is je account profiel beschadigd?

Tip:
Het is zo wie zo aan te raden om zowel een extra lokaal gebruikersaccount en al helemaal een extra admin account op je systeem te hebben in het geval dat er met je eigen login op je PC wat mis is.

Doe een System Restore naar een datum voordat het probleem ontstond.
Of herinstalleer Edge:
https://answers.microsoft.com/en-us...s-itself/ee32d932-015e-41d2-a0bd-ebe19e17f71c
Systeemherstel heb ik net uitgevoerd.

Geen oplossing. Edge deed het heel even en sluit dan daarna weer af. Ook de "Norton Secure Browser (onderdeel van Norton Symantec) werkt niet meer. Chrome en Firefox werken ook niet, willen niet openen. Die laatste 2 heb ik opnieuw geïnstalleerd en werken weer.

Ik heb zelf het gevoel dat het iets te maken kan hebben met een (mislukte) installatie van de app "Telefoonkoppeling" (Phone link). Die had ik uit nieuwsgierigheid geïnstalleerd, vond t niks en heb m weer verwijderd. Daarbij kreeg ik wat meldingen, niet op gelet verder. Misschien een DLL corrupt of een driver.

Kortom, tis niks en volgens mij wordt het niks.

Ik ga even over de maandultimo heen, moet eerst het maandwerk voor de verenigingen draaien. Daarna ga ik donderdag beginnen aan het "Terugzetten naar Fabrieksinstellingen". Laptop is pas een week of 4 oud.

Maak daarna een image van je schijf met bijv Aomei Backupper Free op een externe schijf. Kost vaak minder dan 30 minuten en het terug zetten ook. Om de image terug te kunnen zetten moet je direct na het installeren van dat programma een reddings USB stick aanmaken.
Fabrieksinstellingen terug zetten werkt ook maar dan moet je alle updates nog draaien en ook nog alle programma's/tools installeren en alle instellingen/wachtwoorden die je nodig hebt ook nog in orde maken.
PS: Houd toch ff in de gaten of het probleem er ook gekomen zou zijn als je die Phone link niet geïnstalleerd had. Het kan ook een probleem zijn van iets mbt de hardware in je laptop (RAM, SSD e.d. en moederbord).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan