Microsoft Entourage (Mac) en Outlook 2007 (Vista) tegelijk te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKruk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Hallo,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Macbook, mijn eerste Apple. Ik heb daarnaast Office 2008 voor de Mac geïnstalleerd en kwam erachter dat hier geen outlook maar Entourage in zit voor de mail. Kleine teleurstelling.
Ik heb momenteel nog een 'oude' windows laptop met Outlook 2007. Op een NAS (netwerk storage) staan outlook pst files (met gearchiveerde mails van een aantal jaar) die ik met Outlook op een andere Vista PC in mijn werkkamer met Outlook kan openen en eveneens met outlook op de ' oude' windows laptop. De ' oude' windows laptop verdwijnt over een paar dagen, waarmee de Vista PC en de macbook overblijven.
Wat is de beste oplossing dat ik op beide computers (Vista PC en macbook) mail kan lezen en (centraal) archiveren? Soms heb ik de laptop bij me en wil mijn vrouw namelijk op de Vista PC wel kunnen mailen. Soms werk ik ook op de Vista PC en niet op de laptop.

J.

Beste oplossing is van POP3 af te stappen en IMAP te gebruiken.

Om wat voor mail-adres gaat het? Eentje van een provider?
Dan kan het nog wel eens lastig worden om IMAP in te stellen want de meeste providers gebruiken het (nog) niet :confused:

Thanks voor de reactie.

Provider is planet, dus dat blijft waarschijnlijk pop. gmail kan een alternatief gaan worden, echter ik ben nu bekend onder mijn plaet account.
Belangrijk voor mij is om oudere mail (pst) files te kunnen blijven lezen en archiveren zowel op Macbook als op de windows Vista PC.
Intussen al een niet helemaal ideale tussenoplossing door een virtualmachine met windows (XP, ander installatieversie heb ik niet) omgeving waarin Outlook 2010 gaat draaien.
Als ik de Macbook veel meer gebruik dan de PC kan ik mogelijk gaan kiezen om de VirtualMachine onder windows met Mac OS te draaien en gerachiveerde mail te converteren zodat ik op zowel Macbook als PC mail kan lezen en archiveren.

Jack

Dat zou ik verder niet weten, IMAP was de beste oplossing geweest ook voor archiveren. :(

Succes verder

Ik zal IMAP in gedachten houden, aangezien de huidige oplossing met virtualbox (Windows XP) op Mac enigszins gekunsteld aanvoelt.

Archiveren is dan met losse bestanden (net zoals pst bestanden) die dan weer ingedeeld kunnen worden in subfolders waarin de mailtjes gearchiveerd kunnen worden. Bijvoorbeeld bestanden voor 2010, 2009 etc?
Vraag is dan alleen welk programma te gebruiken op Macbook en welke op Windows PC.

Jack

Thunderbird is er voor beide platformen, wellicht biedt dat uitkomst

Bedankt, ik zal dat in gedachten houden.
Belangrijk zijn dan ook contactpersonen die ik ook op mobiel beschikbaar wil hebben.

Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan