Microsoft Exchange server kan niet ingesteld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Goedenavond,

Zie foto:
fototje.jpg

Sinds kort ben ik in het bezig van een nieuw systeem. Hiervoor heb ik ook een studentenlicentie van Microsoft Office 2007 aangeschaft.

Nu heb ik het officepakket gisteren geïnstalleerd, echter kan ik mijn mailadres dus niet ingeven.

Ik krijg de kreet op het scherm getoverd zoals bij 1) is te zien.

Zodra ik op OK klik, zie ik de invulvelden zoals bij 2) te zien is.

Ik dacht, dat die exchange server, de inkomende/uitgaande mail extensie is (bijvoorbeeld: mail.provider.nl of pop.provider.nl) en de naam de naam zoals jij wil worden weergegeven als je een email verstuurt.

Helaas, het werkte dus niet in mijn geval waarna ik vervolgens foutmelding 3) te zien krijg.

Heeft iemand ooit dit probleem gezien?

Er moet wel wat ingevuld worden bij foto 2, anders krijg ik foto 3 en zal outlook afsluiten.

Het betreft een legale licentie voor windows 7, als voor office.

Alvast bedankt voor het lezen van dit probleem.

Met vriendelijke groet,
Marijn

Heb je op dat moment wel een online verbinding met de Microsoft Exchange server? Dus dat je pc/laptop bijvoorbeeld in hetzelfde lokale netwerk staat als de Exchange server?
Indien ja, dan wordt de Exchange-servernaam de mailservernaam zoals op het lokale netwerk bekend is, bijv. exchangeserver.domeinnaam.local
De naam van de Postbus, daar vul je in de naam van het gebruikers account zoals bekend in Active Directory, dus bijv. Pietje Puk
Daarna op Naam controleren drukken. Evt. krijg je dan de vraag om even in te loggen op het Active Directory domein, vul daar dan in:
domeinnaam\gebruikersnaam
dus stel dat Pietje Puk het gebruikersaccount PietjeK heeft, dan wordt het: domeinnaam.local\PietjeK

EDIT: Als je helemaal geen Microsoft Exchange server hebt in je lokale netwerk, dan moet je inderdaad een ander soort e-mail account aanmaken, zoals crash al schreef, dus niet een Microsoft Exchange Server e-mail account.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb geen idee eigenlijk of ik een exchange server op dit netwerk heb, hoe kan ik dit controleren?
Ik zou wel een pop3 willen invullen middels de manier die je gaf in de link @crash echter kom ik niet zo ver in het programma!

Als je al geen idee hebt of je Exchange op het netwerk hebt, vermoed ik van niet.
Geef eens een screenshot waar je niet verder komt. Kies je wel voor "server instellingen handmatig configureren"?

Crash,

Zodra ik op de snelkoppeling in de taakbalk klik, verschijnt er dit scherm:

foto1.jpg

Na een tijdje krijg ik dan deze melding: (zie mijn 1e post - foto 1 ... ) daarna foto 2 en dan 3 ... ik kom sowieso niet bij de instellingen om iets handmatig te configureren.

foto2.jpg

Ik heb het product al opnieuw geïnstalleerd. Dit werkte niet.

Doe het op de andere manier:
Sluit Outlook en houd het afgesloten
Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Zet Weergeven op: op Kleine pictogrammen
Klik op E-mail
Klik op Toevoegen
Doe je aanpassingen / stel het e-mail account in / stel het Outlook profiel in.
etc. totdat de instellingen kloppen, je alles met OK hebt bevestigd etc., je weer terug bent op Configuratiescherm.
Start dan Outlook.

Succes,

Tijs.

Exchange is een op e-mail gebaseerde samenwerkende communicatieserver voor bedrijven.
Als uw organisatie Exchange gebruikt maar u niet weet of u een account hebt of hoe u deze moet gebruiken, neemt u contact op met de helpdesk of de netwerkbeheerder van uw organisatie.

Inderdaad even de uitleg van Tijs volgen, anders kom je nooit meer bij de email instellingen, zoals je direct Outlook nu opstart.

Goedemiddag,

Weer een stap dichterbij het probleem.
Ik heb mijn eigen mail even handmatig ingesteld zoals eerder aangeraden.
Echter, ondervind ik nu alsnog een probleem: ik heb dus nu twee "emails" daar staan, degene die ik handmatig heb aangemaakt en die exhange.
Outlook zoekt alsnog steeds naar die exhange terwijl het e-mail adres ik zelf had aangemaakt als standaard-mail is ingesteld.
Iemand enig idee hier mee om te gaan? Desalniettemin is het probleem al grotendeels opgelost denk ik ;)

Bedankt voor de medewerking!

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het een en ander nog in een oud outlook profiel ingesteld staat. Mogelijk even opnieuw beginnen echter eerst alle profielen weggooien.

dnties zei:
Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Zet Weergeven op: op Kleine pictogrammen
Klik op E-mail
Kies dan voor Profielen weergeven. Alle profielen weggooien en de stappen van Tijs nogmaals doen.

werkt super!

bedankt crash, en anderen! :)

-probleem opgelost-

(erg vreemd dat hij automatisch een exhange server wil zoeken bij het opstarten van outlook na een verse installatie.)

Mja, wijze les voor de volgende keer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan