microsoft generic host proces

• Onderwerp starter Onderwerp starter pecoz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pecoz

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
ik krijg heel vaak het volgende bericht:regels die automatisch voor het programma worden gemaakt:microsoft generic host proces... alles waar ik mee bezig ben wordt dan afgesloten als het een worm of zo iets is is daar dan ook een nederlandse uitleg over en is dit een virus ?

svchost is de overkoepelende service waarmee diverse services beheerst worden welke nodig zijn voor diverse taken in het OS.
Een paar voorbeelden: DHCP client kan een IP-adres opvragen dankzij de svchost service.
DNS service client kan jouw PC naam & ip-adres & mac-adres aanmelden op een DNS server ook m.b.v. svchost.
de dialup (als je die gebruikt) steunt op svchost.
De routing table etc, kortom, alles wat nodig is voor netwerk communicatie.
Is er echter een proces, wat gebruik maakt van svchost (al dan niet illegaal) en dat proces doet dat niet conform de regels, dan zorgt svchost ervoor, dat het betreffende proces wordt gestopt, zonder de overige processen te doen crashen. Er zal dan dus één van de vele svchost subprocessen "struikelen" en dat geeft dus jouw foutmelding.
Zaak is, te ontdekken, wat dat proces precies is.
De standaard processen van WIndows kunnen het niet zijn, die hebben zich al weer enige tijd bewezen (op miljoenen machines met WinXP of Win2k) Het zou dus kunnen zijn, dat je een niet zo legaal proces hebt lopen.... of althans een start-instructie daartoe.

Beste advies is, (laten) scannen op virus-achtige of spyware achtige verschijnselen.

3 oplossingen, misschien werkt een van deze

1----

1. From the Window Desktop, click Start, and then click Control panel. The control panel will open.

2. Double click the Administrative Tools icon. The administrative Tools window will open.

3. Double click the Service icon. The Service window will open.

4. Double click the Windows Image Acquisition (WIA) icon. The Windows Image Acquisition (WIA) Properties (Local Machine) windows will open.

5. On the General tab, click the drop down arrow in the Start up Type box and select Disabled.

6. Click Stop. A window will open with a message stating the service is being found. When the message closes, verify the ServiceStatus displays Stopped. Repeat this step if necessary.

7. Click Apply, and then click OK.

2----
Sommige hebben cws shredder gebruikt en sindsdien hebben ze geen last meer van deze foutmelding.

3-----
download de nieuwste drivers en download de laatste windows updates.

Als dit allemaal niet werkt kan je het beste denk ik een OS reinstall doen.

succes,

heb een virusscan gedaan en een scan om wormen te vinden zonder succes de computer lijkt helemaal schoon ik probeer nu het advies van thomas jan te volgen maar het is nog al lastig in het engels bestaat dat ook in het nederlands?

Geplaatst door pecoz
heb een virusscan gedaan en een scan om wormen te vinden zonder succes de computer lijkt helemaal schoon ik probeer nu het advies van thomas jan te volgen maar het is nog al lastig in het engels bestaat dat ook in het nederlands?

Oplossingen van Thomas Jan:

1. Start > Uitvoeren > services.msc > Windows Image Acquisition (WIA). Dubbelklik hierop en klik in Opstarttype Uitgeschakeld aan. Bevestig met toepassen en OK.

2. Adviseer om CWS Shredder niet zomaar te gebuiken. Maar met begeleiding van Spyware-Experts.

3. Download de nieuwste drivers en download de laatste windows updates.

Ben je ook Spywarevrij?

ps: Werkt het met WIA niet, zet deze dan wel weer terug op AUTOMATISCH

Laatst bewerkt:
generic host proces

ik ben spyware vrij heb cws uitgeschakeld gehad maar het werkt niet krijg het bericht nog steeds cws staat weer aan wordt een beetje hopeloos

Welke Firewall heb je?
Welk besturingssysteem heb je?

Is die foutmelding betreft Generic Host Process for Win32 Services gekomen na installatie SP2? of na een andere Update?

generic host proces

ik heb xp home en een firewall van norton 2005 nadat we norton 2005 internet security hebben geinstaleerd krijgen we deze melding het is vervelend want het sluit alles af waar je mee bezig bent. ik heb al geprobeerd om norton een bericht te sturen maar dat lukt niet helemaal.

ook daar ben ik geweest maar helaas geen resultaat

Re: generic host proces

Geplaatst door pecoz
ik heb xp home en een firewall van norton 2005 nadat we norton 2005 internet security hebben geinstaleerd krijgen we deze melding het is vervelend want het sluit alles af waar je mee bezig bent. ik heb al geprobeerd om norton een bericht te sturen maar dat lukt niet helemaal.

Als deze melding na installatie Norton 2005 internet security is gekomen zou ik Norton bellen, of een mail sturen om het probleem op te lossen.

Succes :)

ik heb geprobeerd om symantec een mail te sturen maar dat gaat niet ik moet een onderwerp aanvinken ,en mijn onderwerp staat daar niet tussen dit wordt erg lastig.nu heb ik even mogen kijken in norton 2006 en daarin zit een optie om microsoft generic host proces in of uit te schakelen kan iemand mij helpen het is erg storend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan