• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Microsoft Map in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guidolavespa

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2001
Wie kan mij helpen aan voorbeelden van Microsoft Map gebruik in excel?

Bv;

Een spreadsheet vertaald naar een grafische weergave in een wereldkaart.

Dank bij voorbaat.

Guido:8-0:

Inderdaad!

Al ergens gelezen dat in de nieuwe versies excel dat niet meer erin zit?

Ik werk met Excel 97.

Map gaat maar niet alle landen zitten erin.

Bestaan er enkele voorbeelden. Of moet ik daar geen tijd in verliezen omdat bij de nieuwere versies het toch niet meer werkt?

mvg Guido

Al ergens gelezen dat in de nieuwe versies excel dat niet meer erin zit?

Wat bedoel je presies? Ik werk met Office 2003 en mapland (demo) werkt gewoon. Er is een demo down te loaden met een paar mappen.

Wil je de hele wereld als map of alleen Nederland, met bv gemeente grensen...
Als je weet wat je wilt zou je ze een mailtje kunnen sturen met de vraag of ze dat bieden.
Postcode indelingen van Nederland of Belgie moet echter waarschijnlijk niet van ze verwachten.

N.b. volgens mij kun je wel zelf de demo kaarten aanpassen, je zou dus in principe je eigen kaarten kunnen maken...

Misschien heb je nog iets aan deze link. .

Of kaart zelf maken?
Voorbeeld uit een vba-cursus in bijlage. Dit werkt met een kaart in wmf-formaat.
De macro geeft soms een foutmelding op het verversen van de achterliggende draaitabel. Deze stap overlaten slaan en hij werkt wel. Moet daar zelf ook nog eens op studeren voor nieuwere Excel-versie. Deze werkt met Excel97.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan