microsoft mappoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkhell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
hallo

ik heb eigelijk een heel stom vragje
maar ik heb er via google gezocht maar nog steeds geen duidelijk antwoord op gehad :(

is microsoft mappoint geschikt voor op de vrachtwagen
dat kan ik steeds maar niet vinden ik denk van wel maar weet nie zeker
en omdat het niet voor me zelf is maar voor een kennis wou ik het toch even vragen
khoop dat jullie me er een antwoord op kunnen geven

alvast bedankt

Lijkt mij niet bedoeld als gps systeem maar voor bedrijven op de laptop of pc...

MapPoint

Wat is Microsoft MapPoint voor een programma, zult u zich misschien afvragen. Welnu, MapPoint is in eerste instantie bedoeld om cijfermateriaal over vestigingen of omzetcijfers geografisch te analyseren. Hiervoor beschikt het programma over kwalitatief hoogwaardige kaarten en uitgebreide databases, die u eenvoudig in Microsoft Office XP kunt integreren.

Bedrijven van uiteenlopende grootte kunnen zo met MapPoint hun bedrijfsgegevens cartografisch aanschouwelijk maken. MapPoint heeft daarvoor alle gereedschappen in huis die u nodig hebt voor het cartografisch presenteren van uw bedrijfsgegevens. Aangezien MapPoint een onderdeel is van de Office familie, beschikt het programma over de vertrouwde 'Look & Feel' die u kent van de andere Office onderdelen.

Dat betekent dat u er vrij vlot mee uit de voeten kunt. Bovendien is het dankzij de nieuwe Smarttags in Word of Excel nog eenvoudiger om kaarten op basis van gegevens in te voegen. Iedere gebruiker kan dus gemakkelijk professionele kaarten opstellen om zo trends, nieuwe mogelijkheden of potentiële groeimogelijkheden weer te geven.

Gezien het feit dat de laatste versie met een GPS locator is uitgerust, lijkt me dat MapPoint zeker wel voor in de vrachtwagen is bedoeld. (zie Microsoft MapPoint 2006)

Lijkt me een beetje nutteloos om te kunnen zien hoe hard je rijdt en waarheen, als je het pakket alleen op een kantoor kunt gebruiken... :p

Die gps locator kan je onderweg gebruiken via een laptop e.d
Het is niet bedoeld als navigatie software voor vrachtwagens maar voor, met de gps locator waar je extra voor moet betalen kan je via de laptop werken in de auto.

http://www.microsoft.com/mappoint/industries/retail/ret_apply.mspx

MapPoint 2006 krijgt sexy snufjes (1 mei 2006)
Een verzameling postcodes weergeven op een kaart? Een geografisch informatiesysteem (GIS) hoeft je geen rib uit het lijf te kosten. Dankzij MapPoint 2006 van Microsoft.

MapPoint 2002 werd enkele jaren geleden door WINMAG als een betaalbaar en goed pakket gesignaleerd om geografische gegevens, zoals postcodes, in een meegeleverde elektronische kaart af te beelden. Cijfers komen zo echt tot leven. Klanten lichten op als puntjes op een kaart, of regio's krijgen een bepaalde kleur naar aanleiding van de verkoopcijfers.

Middenstanders en andere ondernemers kunnen hier hun voordeel mee doen. In één oogopslag zien ze bijvoorbeeld waar veel klanten wonen, zodat het zin heeft daar een filiaal te openen, of zien zij letterlijk in welke wijk of stad de verkopen juist achterblijven.

400 euro
MapPoint van Microsoft kost in de huidige (2004-)editie zo'n 400 euro (bij http://www.comcol.nl/); dat is een opvallend laag bedrag. Normaal kost GIS-software een veelvoud daarvan.

De Amerikaanse 2006-editie inclusief bijgewerkt kaartmateriaal zal in mei verschijnen, in de zomer volgt de (voor ons interessante) Europese versie. Deze zal waarschijnlijk net zo duur zijn als eerdere edities en enkele nieuwe sexy snufjes bevatten.

Sexy snufjes
Zo ondersteunt MapPoint 2006 het gebruik van een gps-ontvanger (niet meegeleverd). Zet de laptop op de voorbank en MapPoint geeft je gesproken routeaanwijzingen naar de klant waar je naar onderweg bent. Over klanten gesproken: als hun gegevens inclusief postcode in Outlook staan, kun je dit contactpersoon eenvoudig selecteren om naartoe te navigeren met MapPoint.

Voor dat geld heb je een hele goede tom tom of andere

MapPoint 2006 krijgt sexy snufjes (1 mei 2006)

Ehhmm, ben ik terug in de tijd gereisd?? :shocked: Volgens mij is het nu toch echt 2008, en is een versie van 1 mei 2006 wel een beetje verouderd... Lijkt mij tenminste...

Waar het om gaat is dat Mappoint geen gewoon navigatie-systeem is zoals tom tom e.d.
Dir programma is om bv een planning te maken voor bedrijven waar je dus locatie's mee kunt opzoeken en invoeren.

Nog maar een keer dan wordt het misschien duidelijker:

Microsoft MapPoint

MapPoint helpt u gegevens op geografische kaarten te analyseren. MapPoint is een kant en klare oplossing: software en geografische data worden als één pakket geleverd.
Algemeen

MapPoint kan eenvoudig worden geïntegreerd in bestaande bedrijfsoplossingen en vergemakkelijkt op die manier het automatiseren van taken waarbij de geografie een rol speelt, zoals het opsporen van bestaande en mogelijke nieuwe klanten en het verbeteren van bedrijfsprocessen. De functionaliteit van MapPoint kan bovendien worden geïntegreerd in speciale toepassingen.
Specifieke toepassing

Hieronder vindt u een kleine greep uit de uiteenlopende toepassingsmogelijkheden:

* Routeplanner Met MapPoint kunt u heel eenvoudig adressen vinden en de optimale route voor leveringen of verkopen plannen. U geeft gewoon de adressen in en MapPoint sorteert deze in de meest efficiënte volgorde en geeft u het traject tussen de verschillende adressen.

* Regionale omzetcijfers analyseren MapPoint biedt u 9 verschillende types thematische kaarten, zoals cirkeldiagram, geschaduwde gebiedskaart en pinkaarten om omzetcijfers met betrekking tot regio's te analyseren.

* Direct marketing Voor een lokale marketingactie kunt u snel en eenvoudig nagaan welke personen in een bepaalde straal van een bepaalde plaats wonen.

ok in iedergeval bedankt

want iemand vroeg me dat toen
ik ken het hele programma zelf niet
dus weet het ook niet wat het precies is

Trouwens het was geen stomme vraag, ik heb nu zelf ook weer wat geleerd... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan