Microsoft.NET framework 3.5 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvw

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Berichten
108
Hallo,

Ik heb Microsoft.NET framework 3.5 nodig voor een bepaald programma dat ik wil gebruiken, maar ik krijg telkens "Fout in setup" als ik het probeer te installeren. Eerst kreeg ik het probleem dat ik iets aan moest zetten bij programma's, dat heb ik gedaan en volgens andere forums zou het dan nu voldoende moeten zijn om het te laten werken. Kennelijk is dit bij mij niet het geval.
Ik heb windows 7 Ultimate. als administrator uitvoeren werkt ook helaas niet. Alle updates zijn up to date. Momenteel staat er framework 4.5 op. Eraf halen en dan 3.5 installeren helpt ook niet.
Ik weet nu niet meer zo goed wat ik nog kan doen en vind op internet verder ook niks nuttigs meer.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Heel erg bedankt alvast!

Groetjes,
Tim
 
Ja gewoon van de officiële site (de bovenstaande dus)
 
Heb je toevallig eerder eens de pre-release van .Net 3.5 geïnstalleerd? Dan moet je die eerst verwijderen.
 
Ik zie deze niet tussen mijn programma's staan en ik heb deze pc pas net, dus voor zover ik weet heb ik die niet.
De enige versie die erop staat is Framework 4.5.1. maar deze eraf halen en dan 3.5 installeren heeft ook geen zin.
 
Met ninite kan ik alleen .NET 4.5.2 installeren als het goed is, deze werkt wel gewoon goed op mijn pc. Ik zie 3.5 er niet tussen staan
 
Stop eerst de Windows update service:
  1. Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net stop wuauserv.
  2. Je kunt met onderstaande tool .net framework 4 grondig laten verwijderen.
    .NET Framework Cleanup Tool User's Guide - Aaron Stebner's WebLog - Site Home - MSDN Blogs
  3. Daarna schoon opstarten en NET Framework 4.5 downloaden en opnieuw installeren:
    Microsoft .NET Framework 4.5 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum
  4. Start vervolgens opnieuw op en zet de Windows update service weer aan:
    Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net start wuauserv.
 
Ook dit heeft niet geholpen. Ik heb er nu alleen maar een probleem bij gekregen: Als ik nu framework 4.5 weer wilt installeren zegt ie dat die versie of hoger al geïnstalleerd is en dat het niet kan, maar dit is helemaal niet zo... Dus nu heb ik helemaal geen .NET framework meer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan