Microsoft.Net Framework

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
629
Ik heb een verborgen account gevonden op mijn pc via:
control userpasswords2.
De omschrijving hiervan is:
Account used for running the ASP.NET worker process (aspnet_wp.exe)

Na wat zoeken op dit forum kwam ik er achter dat het waarschijnlijk een acccount is die door Microsoft is toegevoegd nadat ik Microsoft.Net Framework heb geinstalleerd.
Niet dat ik weet waar ik dat voor nodig zou hebben omdat ik niet programmeer, maar goed dat programma is geinstalleerd.
Kan ik deze account zonder meer verwijderen?
Klopt het dat die account werd toegevoegd bij de installatie van Microsoft.Net Framework of is er iets anders aan de hand op mijn pc waar ik misschien wel niet blij mee moet zijn.
En verder las ik ergens bij Microsoft dat Microsoft.Net Framework niet te verwijderen zou zijn terwijl die wel gewoon in de lijst met software voorkomt.

Heb volgens mij geen virus en/of spyware op de pc.
Ook een HijackThis log ziet er niet anders uit dan een tijd geleden.
 
Het .NET framework staat ook op mijn PC, maar het door jou genoemde account niet. Wellicht dat het ergens anders voor wordt gebruikt, maar niet voor het .NET framework lijkt me.
 
Was ik nog vergeten te vermelden.
Die account is er een die verborgen is net zoals de administrator account.
Je moet dus beheerdersrechten hebben en alle verborgen bestanden zichtbaar maken voor je die volgens mij kunt zien.
 
Ook dan zie ik nergens dat account (niet in Users, en niet in de explorer). Waar zou dat volgens jou dan te zien moeten zijn?
 
Klopt wel.
Ik had laatst voor een programma .Net frameworks nodig en werd spontaan een nieuwe account bij gemaakt.
Heb deze gewoon verwijderd.
Ik zou niet weten waarom je frameworks niet zou kunnen deïnstalleren.
Ik heb het handmatig geïnstalleerd en denk dat het ook gewoon weer gedeïnstalleerd kan worden.

Waar je dit programma precies voor nodig hebt weet ik niet.
Ik had het voor CombatStats nodig.
Zonder .Net frameworks wil dit programma niet installeren.
 
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
Ik begrijp in dat de extra account niet echt kwaad kan.
Verwijderen durf ik nog even niet.
Misschien dat XP-PC er nog iets over wil zeggen.
Ik zag in een ander topic dat hij ook over Microsoft.Net Framework een reactie gaf. Volgens mij weet hij meer te vertellen over het bedoelde programma.
 
Er zijn sommige software paketen die niet zonder MS.net frame work functioneren, zoals bv Sony soundForge 8.0.. Indien je niet van zulke programma's hebt geïnstalleerd kan je die samen met dat account zonder meer deïnstalleren..
Heb ik ook gedaan en nergens problemen mee..
:)
 
.Net Framework heb je inderdaad nodig voor sommige softwarepakketten, waaronder Paint.net (het vernieuwde Microsoft Paint). De account die na installatie van .Net Framework op je computer wordt gezet kun je verwijderen, alleen dan loop je wel kans dat je moeilijkheden krijgt bij het verwijderen van .Net Framework, omdat hij z'n account niet meer ziet.

Mocht je 'm verwijderd hebben dan kun je het account zo weer toevoegen:

Start/uitvoeren-> intikken: %systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe /i ENTER

Hier nog wat info. :)
 
Laatst bewerkt:
Hee, bedankt iedereen.
Vooral met het laatste antwoord kom ik er helemaal uit.
:thumb:
 
Geplaatst door ikself
.Net Framework heb je inderdaad nodig voor sommige softwarepakketten, waaronder Paint.net (het vernieuwde Microsoft Paint). De account die na installatie van .Net Framework op je computer wordt gezet kun je verwijderen, alleen dan loop je wel kans dat je moeilijkheden krijgt bij het verwijderen van .Net Framework, omdat hij z'n account niet meer ziet.

Mocht je 'm verwijderd hebben dan kun je het account zo weer toevoegen:

Start/uitvoeren-> intikken: %systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe /i ENTER

Hier nog wat info. :)

Vraagske: Gaat paint.net echt moeilijk doen zonder die account?
 
In ieder geval ATI Radeon (catalyst) drivers gebruiken .NET framework, als dus .NET verwijderd werkt de catalyst driver niet naar behoren.

Notes:

1. ATI recommends Windows XP Service Pack 2 or higher to be installed.

2. You must have Microsoft .NET Framework installed prior to downloading and installing the CATALYST Control Center


Bron
 
Laatst bewerkt:
"bye bye .net"

Elephant%20Waving.gif



Thx Ikself :thumb:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan