Microsoft Network

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Hallo,

Bij het opstarten van een computer komt de volgende melding op het scherm:
"Kan een apparaatbestand niet vinden. Dit bestand is mogelijk vereist om Windows of een Windows toepassing uit te voeren. Het register van Windows of system.ini verwijst naar dit apparaatbestand, maar het bestaat niet meer".
Hierop volgt dat het gaat om de bestanden: vnetup.vxd, vredir.vxd en dfs.vxd.
Door op een toets te drukken start de computer wel verder op maar komt na opstarten van Windows weer met de volgende melding in een pop-up venster:
"Kan de dynamic link-bibliotheek niet vernieuwen.
nsnp32.dll.
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
(een gedeelte van) de volgende functie is niet beschikbaar:
Microsoft Network."

E.e.a. houdt in dat de ADSL verbinding niet tot stand kan worden gebracht omdat de netwerkkaart niet functioneert.

Wie kan mij verder helpen dit probleem op te lossen???

Bij voorbaat bedankt.
vr.gr. Pieter-Jan

Verwijder in apparaatbeheer het netwerkkaartje en reboot je computer. Windows herkent het kaartje als nieuwe hardware en zal deze installeren, hou eventueel dus de drivers van je netwerkkaartje bij de hand.

Dit heb ik al tot 2 x toe gedaan maar het heeft niet geholpen. Mijn indruk is dat deze files niet met de driversoftware mee worden geinstalleerd. Bovendien wordt tijdens installatie gevraagd naar de Windows CD. Ook hiervan worden bestanden naar de harddisk gekopieerd.

Wat nu?

verwijder je netwerkkaart en alles wat er in je netwerkomgeving staat !!!
niet herstarten !!!

daarna

start -> instellingen -> configuratie scherm -> software

tabje windows setup en vink dan communicatie uit

reboot installeer je netwerkkaart en evt je extern toegang en wat je nog meer had in je netwerkomgeving en als alles goed is gegaan ben je de meldingen kwijt

( p.s . je moet wel de windows cdrom hebben of als je een recovercdtje heb moet je even zoeken waar je cab files staan zoeken naar *.cab win95 26stuks win98 67stuks minimaal me of later niet nodig)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan