microsoft office powerpointviewer 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een vriend van mij kreeg op een nieuwe Laptop Microsoft Office 2007 voor thuisgebruikers en studenten als evaluatieprogramma. Hij gebruikte niet veel Office. Een powerpointpresentatie die hij opgestuurd kreeg kon geopend worden in PowerPoint 2007 als hij een productkey kocht. Dat wilde hij niet
dus deïnstalleerde hij de Office en installeerde Microsoft PowerpointViewer 2007. Echter, hij had een bijlage PPT gekregen die alleen opende in de officiële PowerPoint 2007 die dus gedeïnstalleerd is. Ik heb geprobeerd via Standaardprogramma's/Bestandtypes koppelen aan programma's het bestandstype PPT proberen te koppelen aan Micosoft PowerPointviewer. Maar het programma pptviewer.exe is nergens te vinden. Weten jullie waar ik dat programma kan vinden. Het bestaat wel wamnt er is een snelkoppeling op het buraublad geplaatst. In de Eigenschappen van de snelkoppeling kan ik ook niet zien waarheen hij verwijst c.q. de locatie van het programma.

Graag een reactie.

Dank, sgrav000

Laatst bewerkt:
Dank gast0225 voor je reactie.

De bijlage heeft de extensie ppt niet pps. Als je tweemaal op de bijlage drukte opende Powerpoint 7, zoals gezegd, maar eiste een productkey omdat de Office een trialversie was. Toen deze trial Office was gedeïnstalleerd veranderde het pictogram van de bijlage in dat van een specifiek Powerpoint pictogram in een algemeen nietszeggend pictogram en nam niet onmiddellijk het uiterlijk van de Powerpointviewer aan. Als je er op drukte verscheen een venster dat zegt dat de bijlage niet aan een bepaald program is gekoppeld. Vandaar de idee om het bestandstype PPT aan de Powerpointviewer te koppelen. Maar dan moet ik wel weten waar dit programma gelokaliseerd is. Vandaar de vraag in mijn begininbreng in deze thread. Maar misschien kan het probleem worden opgelost door de computer opnieuw op te starten. Zoniet, dan kom ik hier nog op terug.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan