Microsoft office probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

AeroStatic

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Hallo mensen,
Ik heb erg vaak dat als ik sommige sites wil openen, dat er ineens een probleem omhoog komt van microsoft office. Ik denk dat jullie het wel kennen, dat is dit probleem:
help1-1.jpg

help2-1.jpg

(Hier zie je naar wat voor bestand hij zoekt).

Ik kan de cd van mijn windows niet vinden, en hoogstswaarschijnlijk heb ik die ook niet gehad, want WindowsXP was al geinstalleerd toen ik mijn pc kocht.
Weten jullie misschien hoe ik dit probleem alsnog kan oplossen? Het is namelijk erg vervelend, en vaak opent hij de site niet eens <_<.
Alvast bedankt!:thumb:

Als je nou bij de onderste screenshot alle bestanden doet dus in plaats van .msi die balk op klikken en alle bestanden doen!

Normaal gesproken staan deze data-files NIET op harddisk, maar alleen op de cd-rom.

Microsoft zei:
Tijdens de installatie van een update wordt gevraagd om de cd-rom van een Office-product of de locatie van bepaalde bestanden van het type .msi, zoals Data1.msi of Data2.msi. Wat moet ik doen?

Plaats de cd-rom die u hebt gebruikt toen u Office hebt geïnstalleerd. Als u bijvoorbeeld Office 2000 Small Business Edition (SBE) hebt geïnstalleerd, gebruikt u de cd-roms van Office 2000 SBE die u voor de installatie hebt gebruikt. De MSI-bestanden die nodig zijn, staan op de cd-rom(s) waarmee u het Office-product hebt geïnstalleerd. Plaats de cd van het Office-product in het cd-rom-station en geef in het dialoogvenster op dat het MSI-bestand moet worden gezocht in het cd-rom-station. Afhankelijk van de toepassing die wordt bijgewerkt, staat het MSI-bestand op cd-1 of cd-2 van Office. Als u afzonderlijke Office-producten hebt geïnstalleerd (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access, FrontPage, Publisher of PhotoDraw), plaatst u de cd van het product dat u wilt bijwerken. Als u bijvoorbeeld Office 2000 Standard (Word 2000, Excel 2000, PowerPoint 2000, Outlook 2000) en het afzonderlijke product FrontPage 2000 hebt geïnstalleerd, moet u de cd-rom van Office 2000 Standard gebruiken als u updates voor Word, Excel, PowerPoint of Outlook gebruikt. Als u een update voor FrontPage 2000 installeert, gebruikt u de cd-rom van FrontPage 2000.

Als u Microsoft Works Suite 2000, 2001 of 2002 en Office hebt geïnstalleerd, kunt u op de site Office Update de toepassing Word 2000 of 2002 bijwerken die in het Works-pakket is opgenomen. Plaats de cd van Works om Word bij te werken.

Als u niet de beschikking hebt over de Office-cd-roms (bijvoorbeeld op een kantoor waar Office voor alle gebruikers is geïnstalleerd met een enkele set cd-roms of met een licentie voor meerdere gebruikers), kunt u de systeembeheerder om de cd-roms vragen.

Opmerking In de volgende situaties wordt niet om de Office-cd-roms gevraagd als u een update voor Office installeert:

* U hebt Office geïnstalleerd vanaf een netwerklocatie die een onbewerkte kopie van Office bevat (waarbij de inhoud van de Office-cd-rom handmatig naar de server is gekopieerd). U moet echter wel toegang tot die onbewerkte kopie hebben om de Office-update te installeren.
* U hebt Office geïnstalleerd vanaf een onbewerkte kopie die is opgeslagen op de vaste schijf van de computer. In dit geval moet u toegang hebben tot die lokale onbewerkte kopie.

Opmerking Als u een computer hebt aangeschaft waarop Office al is geïnstalleerd en u geen Office-cd-roms bij de computer hebt ontvangen, neemt u contact op met het bedrijf waar u de computer hebt gekocht en vraagt u om de cd-roms.

Bron: http://office.microsoft.com/nl-nl/downloads/FX010353691043.aspx#whichCD

@ dapunt:
ja, maar daar heb ik toch niets aan, want hij wilt ene bepaald bestand hebben, dus dan kan ik wel alles weergeven, maar dan vind ik nog niet dat bestand wat hij zoekt :confused:
(Ook staat die optie er niet tussen, ik kan alleen Installatiepakket (*.msi) selecteren.

@Paul-RT: Bedankt ;)

Laatst bewerkt:
In jouw afbeelding zie ik dat ie gaat zoeken op het Bureaublad.

Als je daar nou eens naar de drive gaat waar de CD-Rom in zit, doetie het dan wel ?

Dit heb ik ook gehad in een grijs verleden. Als je 1 keer de cd-rom erin zou stoppen en de installatie z'n gang zou laten gaan, ben je er vanaf. Maar ja, die cd-rom he? Heeft de winkel ook het hele Office pakket er op gezet? Dat doen ze niet standaard, alleen op aanvraag en daar moet je ook voor betalen (en de cd-rom krijgen) Vreemd dus wel een beetje. Toch maar even naar de winkel.

ik kan me iig niet herinneren dat ik daar een cd van heb gekregen. Toch nog maar even doorzoeken, en anders contact opnemen met de winkel. Bedankt jongens ;)

Het is belangrijk dat je altijd alle licenties in handen hebt, ongeacht wie de software nu geinstalleerd heeft.
Bij problemen zoals deze, pak je gewoon even je schijfje uit de kast en binnen enkele seconden is het probleem opgelost.

Daarom les 1

Installeer altijd de software zelf. Alles wijst z'n weg en het is niet moeilijk.
Het enige moeilijke er aan is om het juiste serienummer over te typen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan