microsoft outlook 2000 versie 9.0.0.2711

• Onderwerp starter Onderwerp starter nader
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nader

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2001
Ik heb over de bestaande windowxXP nog een keer de XP geinstaleerd zonder hem eerst te laten formateren.

na het instalatie zijn er veel van mijn bestanden nog aanwezig maar bv de oude mailbox niet meer, hierdoor heb ik veel mails verloren, weet iemand of de oude mailbox misschien nog ergens staat? en als ja waar? kan ik misschien met file recovery programmas dat soort bestanden terug vinden?

alvast bedankt voor de reacties.

Doe het volgende:
Kijk in C:\Documents and Settings naar de map die bij jouw oude account hoorde.
Zet daarvoor de weergave op Details en kijk welke map is bijgewerkt vóórdat je met je herinstallatie begon.
Kijk daarna of je in die map nog komen kunt. Lukt dat niet, dan zul je eerst Eigenaar moeten worden van die map:
Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.

Zodra je toegang geregeld hebt, probeer dan het volgende commando:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a "C:\documents and settings\*.pst"

Zie je daar ook een .pst bestand genoemd uit die map van je 'oude' account, dan ben je dus geen gegevens kwijt. Kijk of je er dan in de juiste map kunt komen met het volgende commando (mapnaam vervangen door de map waar de bestanden van het oude account staan):
Start -> Uitvoeren -> "C:\Documents and settings\mapnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"
Kopieer het .pst bestand naar je bureaublad, en importeer de mail in Outlook via Bestand -> Importeren en exporteren -> Gegevens uit een ander programma of bestand importeren -> Bestand met persoonlijke mappen (.pst)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Ik kan niet uitdrukken hoe ontzettend blij ik ben, al mijn mails (ruim 1400) zijn terug, echt ontsettend BEDANKT.

Ik heb maar een opmerking: ik kan via verkenner van window niet de directory van

"C:\Documents and settings\mapnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"

vinden maar wel zoals jij het aangaf via :

Start -> Uitvoeren -> "C:\Documents and settings\mapnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"

zou je mij kunnen vertellen hoe dat komt? trouwen ken je een handige simpele tooltje waarmee ik een directory met pasword kan beveiligen?

Nogmaals bedankt voor de moeite.

Dat komt omdat de map Local Settings standaard verborgen wordt gehouden door Verkenner.
Omdat ik dit standaard gedrag niet wilde 'verstoren' heb ik je de directe manier ernaartoe gegeven.
Als je in Verkenner dergelijke mappen wel wilt zien, doe dan in Verkenner: Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> zet het bolletje in "Verborgen mappen en bestanden weergeven"

Simpele tools voor beveiligen van mappen zijn er eigenlijk niet. Wat je kunt doen is een extra schijfletter maken en die encrypten met Truecrypt, maar erg eenvoudig is dat niet. Komt erop neer dat in 1 bestand een hele 'schijfletter' wordt ondergebracht. Die schijfletter is alleen te openen met het juiste wachtwoord.
Het is van belang dat je onthoudt dat:
1. Je veiligheidshalve altijd een niet-geëncrypte versie van de bestanden op die schijfletter ergens veilig moet stellen (bijv. op memory-stick die je veilig opbergt ergens)
2. De encryptiecode ook op memory-stick of op papier of dergelijke moet worden opgeslagen en opgeborgen.
Het is namelijk niet mogelijk er nog data uit te halen als:
1. Het container-bestand corrupt raakt
2. Je de encryptiecode om welke reden dan ook vergeet.

Simpele handleiding TrueCrypt: hier

Als hiermee je vraag/vragen voldoende zijn beantwoord, graag de vraag op opgelost zetten:
Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Fijn dat mijn instructies geholpen hebben m.b.t. je mail etc. :)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je wel Tijs voor je uitgebereide uitleg. ik zal me verdiepen in TrueCrypt.

Laatst bewerkt door een moderator:
@nader Topics worden alleen gesloten door moderators en ik zie geen reden om deze te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan