microsoft outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

riafaasse

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Hallo,

Ik kan in mijn outlook van office 2007 professional geen berichten meer ontvangen, alle instellingen staan goed, maar hij doet het niet. heb hem verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas. Wie kan mij helpen? het antwoord graag naar riafaasse@outlook.com, daar ik op het andere geen mail ontvang.

Groetjes Ria Faasse

Dat schiet niet echt op, als je niet vermeldt welk maildomein het over gaat en welke instellingen je daarbij hebt gebruikt (gebruikersnaam en wachtwoord kunnen even anoniem gemaakt worden, maar die instellingen zijn wel relevant).
Je probleem kan aan van alles liggen (mailserver buiten werking, verkeerde instellingen, blokkades van bepaalde poorten in je router of door je provider, netwerkverbindingsproblemen bij je provider etc.)

Tijs.

Hij heeft het altijd gedaan, ineens deed hij het niet meer. Heb upc gebeld en die zeiden, dat alles goed stond. :(

Je beantwoord 1 vraag, namelijk dat je mail bij UPC/Ziggo is gehost, maar de andere zaken zijn (weer :mad:) niet vermeld.

Kijk hier, waarbij het mijn vraag is of je je UPC/Ziggo mail als POP3 ophaalt of dat je die, via IMAP, altijd op de server laat staan.
Aantekening: Gebruik je IMAP i.c.m. poort 993, dan moet je poort 993 aangeven én SSL encryptie aangeven in de geavanceerde instellingen.
Bij SMTP i.c.m. poort 587 moet aanstaan dat je dezelfde inloggevens wilt gebruiken als voor het ophalen van mail. Bij de geavanceerde instellingen dan dus poort 587 aangeven voor SMTP én zet de encryptie op Automatisch.

Tijs.

Oh , bedoel je het zo. Eerlijk gezegd begreep ik het niet goed. ja het komt als pop 3 binnen

Stel in/verander het in de Geavanceerde opties zoals ik gelinkt heb, maar dan voor POP3, dus:
Inkomende mail:
Server pop.ziggo.nl
Serverpoort 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole <je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl) en wachtwoord opgeven>
Type versleuteling SSL

Uitgaande mail:
Geef aan dat voor uitgaande mail dezelfde inloggegevens moeten worden gebruikt als voor Inkomende mail.
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling Automatisch

Tijs.

ik ga dat even uitproberen. Alleen mijn gegevens staan allemaal nog op upc, ook al heten ze nu ziggo. Is dat een probleem?

Nee, maakt niets uit. Staat ook in de link:
De algemene e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl, @casema.nl, @upcmail.nl, @chello.nl en @a2000.nl

Tijs.

Dan zou ik toch weer contact zoeken met de Ziggo helpdesk, want dan houdt het voor mij ook op. Doe in ieder geval even een schermafdruk van hoe nu de instellingen staan, dus dat tabblad waar het poort-nummer en de versleutelingsinstellingen staan.
PS: Als je op een andere computer (of tablet/smartphone etc.) ook hetzelfde POP3 account hebt ingesteld zónder daarbij aan te geven dat de mailtjes op de server moeten blijven staan, dan kapen die andere computer/tablet/smartphone/etc. de mails mogelijk voor de neus van Outlook weg... Dus dan krijg je geen foutmelding bij het ophalen van mail in Outlook, maar er staat dan gewoon niets (meer) om op te halen...
PS2: Check ook je webmail bij Ziggo (= https://mail.ziggo.nl/ ) om te zien of je inloggegevens nog kloppen en of er (nog) mailtjes in Postvak IN staan, daar.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de eigenschappen van het mailbestand (.pst). Als het nog toevallig een oud (2002 bestand of ouder) is kan het bestand te groot zijn geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan