Microsoft Outlook gegevens synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anietje

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Hallo,

Ik gebruik Microsoft Outlook 2003 op mijn PC, ook op een laptop elders in huis
staat dit programma( wel netwerkje). Nu komen als wij de mails op de laptop open daar ook de mails binnen, daarna alles ook op de PC.
Dus als server ingesteld.
Maar hoe kun je de gegevens van b.v. agenda en contactpersonen van de laptop gelijk stellen dan die van de PC.
Het zou dus heel handig zijn als b.v. je in de agenda van de laptop kijkt en je een aanvulling doet, dat deze ook later op de PC terug is te vinden.
Dus hoe kun je alles laten synchroniseren?

Alvast bedankt voor het meedenken en advies,

Groetjes
Anietje:D

Officieel moet je dan een Exchange Server hebben draaien, waarop jouw profiel is gedefinieerd en je agenda, contactpersonen, en mail staan.
Maar er zijn nog wat andere (omslachtige) mogelijkheden. Ik synchroniseer bijvoorbeeld mijn ene laptop met mijn telefoon (pda), en dan mijn telefoon weer met mijn andere computer. Je kunt ook synchroniseren via internet zoals Yahoo, waarbij ie je agenda en je contactpersonen op je Yahoo account zet, die je dan op de andere computer weer synchroniseert.
Of je kunt op je netwerk een "persoonlijke mappen" (pst) bestand zetten en telkens je agenda en contactpersonen daarheen slepen. Niet zo handig.

Wat ik nogal eens deed was nieuwe contactpersonen en nieuwe agendaitems naar mezelf mailen, zodat ik ze ook op de andere computer had. Daar opende ik gewoon de bijlage en hups de contactpersoon of agendaitem stond erin.

Ik heb nog even voor je op internet gezocht, hier staan nog wat oplossingen. Ik denk dat de Yahoo oplossing wel het makkelijkste is.

Succes,

Jelle

Hallo Jelle,

Bedankt voor je antwoord.
Ik ga het deze week uitproberen.
Ik zag net wel na het opzoeken van Exchange Server in Google,
dat er een trailversie voor 5 dagen is.
Misschien probeer ik die eerst wel, zodat eerst alle items van
de contactpersonen en agenda, hopenlijk makkelijker worden overgezet.
Daarna ga ik dan wel over op je optie yahoo. Of als de trail optie niet lukt
meteen.

Nou je hebt me goed geholpen, bedankt voor je advies:thumb:

Gr.
Anietje:D

Ik zag net wel na het opzoeken van Exchange Server in Google,
dat er een trailversie voor 5 dagen is.
Misschien probeer ik die eerst wel, zodat eerst alle items van
de contactpersonen en agenda, hopenlijk makkelijker worden overgezet.
Even een Exchange Server opzetten is geen feest, daar heb je best veel systeembeheerderkennis voor nodig, en een zware server. Maar wellicht onderschat ik je.
Succes!

Even een Exchange Server Maar wellicht onderschat ik je.
Succes!
:eek:

Ik stond straks na je berichtje op het punt om weg te gaan, maar
dacht ik kijk snel even bij Google naar Exchange Server, ik wist dus toen nog niet wat
de minimale vereisten zijn. Nu wel, dit zijn:

Besturingssysteem:
Microsoft Windows Server 2003 x64 of Windows Server 2003 R2 (Standard of Enterprise Edition)

Geheugen;
2 GB RAM

Geïnstalleerd software moet zijn;
Microsoft .NET Framework 2.0
Microsoft Management Console (MMC) 3.0
Windows PowerShell
Microsoft Active Directory; voor alle server rollen met uitzondering van Edge Transport
Active Directory Application Mode (ADAM) SP1; voor Edge Transport serverrol

Nou, aan veel eisen voldoe ik al niet, dus ga zeker je optie Yahoo z.s.m. uitproberen.

Bedankt:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan