Microsoft Outlook melding 'bericht 6 van 6 wordt verzonden'

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik werk met Microsoft Outlook 2010. Bij het verzenden van een mailbericht komt iedere keer de melding 'bericht 6 van 6 wordt verzonden'. Dit gebeurt ook als het maar één bericht betreft. Ik heb niet het gevoel dat hier een virus een rol speelt. Ik heb er al vele scanners op losgelaten. Ik krijg ook geen meldingen van de geadresseerden dat ik eens moet ophouden een bericht 6 keer te verzenden. Wat wel opvalt is dat deze melding alleen verschijnt bij een mail die ook als concept opgeslagen is geweest.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

Groet,
Arno.

mogelijk een te grote attachment in je outbox, van een email die maar niet wil versturen?

Re:

Ik heb voor jou, in de Microsoft Knowledgebase gezocht, maar een gelijkwaardig dergelijk probleem is nog niet bekend (in de laatste 10 jaar).
Aangezien Outlook2010 nog niet zo oud is (6 maand max) kan dat voor komen.....
Aan de andere kant, is Outlook2010, qua functionaliteit hetzelfde als Outlook2007, dus ik denk toch echt wel dat er iets vreemds aan de hand is, denk bv aan een Smtp-SpyBot. M.a.w. er worden meerdere message verzonden, als dat jij doorhebt.
Heb je Office2010 al volledig opnieuw geïnstalleerd?

:confused:
Ik weet het nu ook even niet, helaas.

PS:
Probeer een nieuw Windows Account te maken, dat had laatst ook geholpen bij een dergelijk Outlook2007 probleem, we kwamen er niet uit, dus Windows profiel ge-Renamed door de 'locale Administrator account' en daarna weer inloggen als gebruiker, Outlook2007 weer van de oorspronkelijke .PST voorzien n de gebruiker had al zijn mail weer terug. Error was opgelost - het zat hem in het Windows Register van de gebruiker (User.dat)

Optie 2:
Misschien is jou outlook PST-File corrupt, gebruik hiervoor SCANPST.EXE
Daarnaast kan je de opslag-plaats van 'Concepten' veranderen,
in Opties->Tools, verander die eens, sluit outlook, en start het weer.
Probeer het nu nog eens...

Succes!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide reactie. In eerste instantie heb ik de makkelijkste mogelijke oplossingen eens even geprobeerd. Het lijkt er nu op dat je oplossing om de Concepten even via opties in een andere map op te slaan en daarna weer terug te keren anar Concepten lijkt te helpen.

Mocht het op termijn toch niet helpen dan zal ik ook de andere oplossingen proberen en hiervan verslag doen.

Vooralsnog bedankt,
Arno.

Graag gedaan, wil je de vraag op: Opgelost instellen!?

Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan