Microsoft patch laat PCs met Nvidia kaarten herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
<font size="2">Verschillende computergebruikers met een Nvidia videokaart waren niet zo blij met de Microsoft patches die afgelopen dinsdag verschenen.</font>

<font size="2">Hun PC bleef zich namelijk herstarten. Microsoft heeft ontdekt dat MS05-011 de grote boosdoener is. Een van de acties die de update uitvoert is het vervangen van rdbss.sys. Als er een blauw scherm verschijnt of de computer zich blijft rebooten, dan komt dit doordat het Windows File Protection systeem ontdekt dat het bestand vervangen is en dit hersteld heeft. De update werkt echter niet met de herstelde versie van rdbss.sys, waardoor de PC herstart. De enige oplossing om de machine weer werkend te krijgen, is in Veilige Modus te starten en KB885250 te verwijderen. Hierna kan de update handmatig worden geinstalleerd en zal het probleem zich niet voordoen. Een eenvoudigere oplossing is het opnieuw installeren van de Nvidia drivers.</font>

<font size="1"><i>Bron: Security.nl</font></i>
 
Pfffffffff..... Gelukkig geen problemen mee gehad met mijn Nvidia kaartje.:)
 
Ik heb dit probleem dus wel

Veilige modus kom ik niet in, computer blijft hangen
& opnieuw instaleren vd drivers werkte ook niet
iemand een oplossing voor me, thanx
 
Bij het opstarten ipv veilige modus kiezen voor de laatst bekende, juiste, configuratie?
 
Die had ik ook al geprobeerd maar helaas
Maar kreeg opeens een idee na jou antwoord gelezen te hebben, systeem herstelpunt & dat werkte wel

Thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan