Microsoft patcht zes kritieke lekken in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
vrijdag 05 augustus

Microsoft heeft voor aanstaande dinsdag zes patches klaarstaan die verschillende lekken in Windows moeten dichten. In het ergste geval gaat het om lekken die als "Critical" bestempeld worden. Verdere details maakte Microsoft in haar Security Bulletin Advance Notification niet bekend. Tevens wordt ook de "Malicious Software Removal Tool" geupdate. Gebruikers die vragen over de patches hebben kunnen op woensdag 10 augustus een Webcast van de softwaregigant bijwonen.

Bron: http://security.nl/

Verschillende kwetsbaarheden gevonden in diverse Microsoft producten

Datum: 2005-08-09
Programma: Verschillende Microsoft-producten
Versie:
Besturingssysteem: Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT 4, Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003

Korte omschrijving
Er zijn kwetsbaarheden ontdekt in een aantal Microsoft-producten. In de onderstaande waarschuwingen worden de verschillende kwetsbaarheden beschreven en vindt u de verschillende oplossingen.

Drie ernstige kwetsbaarheden in Microsoft Internet Explorer gevonden
Er zijn 3 ernstige kwetsbaarheden ontdekt in Microsoft Internet Explorer. Een kwaadwillende die hier misbruik van maakt, kan controle krijgen over een kwetsbaar systeem. U loopt al gevaar zodra u een kwaadaardige website bezoekt.
WAARSCHUWINGSDIENST-BEVEILIGINGSADVIES WD-2005-103

Ernstige kwetsbaarheid in standaardonderdeel Microsoft Windows
In het standaardonderdeel 'Plug and Play' (PnP) van Microsoft Windows is een ernstige kwetsbaarheid gevonden. Een kwaadwillend persoon kan de kwetsbaarheid misbruiken om uw computer volledig over te nemen. Microsoft raadt u aan om de beschikbaar gestelde update voor uw besturingssysteem te installeren.
WAARSCHUWINGSDIENST-BEVEILIGINGSADVIES WD-2005-104

Print-onderdeel van Microsoft kwetsbaar voor inbraak op afstand
In het standaardonderdeel 'Print Spooler'-service van Microsoft Windows is een ernstige kwetsbaarheid gevonden. Een kwaadwillend persoon kan de kwetsbaarheid misbruiken om uw computer volledig over te nemen. Microsoft raadt u aan om de beschikbaar gestelde update voor uw besturingssysteem te installeren.
WAARSCHUWINGSDIENST-BEVEILIGINGSADVIES WD-2005-105

Kwetsbaarheid in Microsoft Telephony-service ontdekt
Door een kwetsbaarheid in Telephony-service van Microsoft kunnen kwaadwillenden toegang krijgen tot uw systeem.
WAARSCHUWINGSDIENST-BEVEILIGINGSADVIES WD-2005-106

Bron: waarschuwingsdienst.nl

Zijn we weer "Up to Date" Dank je wel Gezina.

ps: Je zou het geweldig doen als "Nieuwsposter" ;)

Geplaatst door XP_PC

:o ik loop achter, ik weet het.

Ach, we houden allemaal een beetje vakantie. ;)

@ l.slaats, thnx maar ik laat dat merendeels lekker aan XP_PC over. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan