Microsoft programmas doen raar!

• Onderwerp starter Onderwerp starter luck7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

ik zit met het volgende probleem.
Ik heb gisteren office geïnstalleerd, en als ik die wil opstarten via het startmenu wil de pc word (opnieuw) gaan installeren.
Ga ik echter naar de installatiemap en open daar de toepassing WINWORD dan werkt het wel. Hetzelfde geld voor alle andere office programmas.
Vandaag heb ik de microsoft Secure download manager geïnstalleerd. (nodig om van de microsoft website te kunnen downloaden)
en die doet precies hetzelfde.

Waar kan dit aan liggen.
De windows installatie die ik draai is net nieuw...

bvd
luck

Ga naar de map. Rechtermuisknop op de iconen de exe bestanden. En maak hier een snelkoppeling van op de bureaublad.

ja zo ver was ik zelf ook al, dat is echter zeer onhandig. Als ik bestanden download moet ik word erst opstarten om vervolgens in word het bestand te openen. dat is me te omslachtig. Ik zit nog op school en open tientallen word documenten per dag.

Wat je dan ook kan proberen: zoek eerst uit waar het juiste office programma staat - het .exe bestand dat je opent om dan bv word documenten te kunnen laden, en wel kompleet met pad. B.v. C:\program files\MS office\Word\word.exe (ik roep maar wat, bij jou kan het anders zijn).
Als je dat weet, kies dan een word document, ga er boven staan met je muiscursor en klik rechts. Ga naar Eigenschappen en klik op de knop Wijzigen bij Openen met: Daar kies je het programma waarmee het bestand standaard geopend dient te worden. Als je daar (het pad naar) Word.exe invult - dus Word.exe kiest dan zal een Word document voortaan eerst word opstarten, het docje laden en klaar is Kees! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan