Microsoft Publisher werkt niet meer (ook andere office programma's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramverdyck

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Beste

Op de PC is vista en office 2007 geïnstalleerd. Dit heeft +/- een maand geod gewerkt. Sinds dit weekend komt er bij het openen van een bestand. Of wanneer ik een bestand probeer af te drukken, volgende boodschap: "Microsoft Office Publisher werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is."

Ik heb reeds geprobeerd Office opnieuw te installeren maar nog steeds krijg ik dezelfde fout. Wanneer ik nu een programma van office probeer op te starten krijg ik de vraag om op te starten onder "veilige modus". Hierna sluit het programma zich vaak op bovenvermelde manier af...

Herkent iemand dit probleem en heeft er iemand een oplossing voor?

Groeten

Kan het zo zijn dat het slechts een 'trial' (probeer) Office versie betrof die 30 of 60 dagen werkt alvorens er mee te kappen? Dit móet ergens in de met de machine meegeleverde documentatie staan.

Oorspronkelijk was het een trial versie, maar de licentie hiervan is in orde gebracht...

Wrong, een officiële. Ik werk op hier op een school en we werken alleen met officiële key's.
Hiermee kan het in principe dus niet te maken hebben...

Dat lijkt mij dan ook niet nee.
Verkeerd geraden dus door mij.

Wat nog wel zou kunnen is dat de key verkeerd is ingevoerd? Een O ipv een 0 bijvoorbeeld? Of is ook dat uitgesloten omdat bij de invoer van de key een soort van goedkeuring / bevestiging kwam van Office?

Als het in Veilige modus wel werkt, dan moet je op de website van Microsoft eens zoeken op "invoegtoepassingen", want dan is er een goede kans dat daar de problemen vandaan komen.

Je vindt dan (o.a.) methoden om invoegingtoepassingen te verwijderen voor de verschillende Office produkten.

Voorbeeld: Gebruik deze link, en vink aan welke onderdelen je precies hebt en sla die instelling op (knopje op webpagina).
Zoek je daarna op invoegtoepassingen, dan krijg je alleen voor de Office2007 onderdelen die je gemarkeerd en opgeslagen had informatie.

PS: Probeer uit de informatie te halen hoe je liefst de de invoegtoepassingen kunt uitschakelen ipv. verwijderen en/of hoe een backup van die invoegtoepassingen te maken voordat je ze verwijderd.

Overigens kan het ook in de mee opstartende items liggen, zoek dus ook op "opstarten".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb je dit al geprobeerd:

Start > Configuratiescherm > Software > Microsoft Office 2007 > Wijzigen > Repareren

Een aardige tryout om vast te stellen of de key geaccepteerd is, is het kiezen van Windows update. Alks Office geupdate wordt, dan zal de key idd. wel oké zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan