• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MicroSoft query

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hoi,

Een klant van ons gebruikt van een ODBC-koppeling naar een Pervasivedatabase om te kunnen rapporteren in Excel.
Nu is er iets fout gegaan met de koppeling en de gegevens kunnen niet meer ververst worden.
Nu weet ik dat in een qry-bestand staat naar welke database en server er verwezen wordt, en dat je dat kunt aanpassen door het bestand te openen in kladblok. Maar ze weten niet of dat qry-bestand ooit opgeslagen is. Hoe kan ik er achter komen -vanuit Excel??- welke query er gebruikt wordt?
In MicroSoft Query kom ik niet, dat wordt door de foutmelding tegengehouden.

Welke opties heb ik??
Het uploaden van het bestand met de corrupte ODBC kan niet omdat het om gevoelige info gaat.

Groeten,
Richard

Aanvulling. Het schijnt dat het originele bestand behoorde tot een medewerker van wie het account verwijderd is omdat zij maanden geleden uit dienst is gegaan. Maandag wordt het account en diens bestanden teruggezet. Ik wacht even tot maandag........
Richard

Geen succes gehad. Tevens heeft het opnieuw aannmaken van de ODBC-koppeling geen succes gehad. De query wordt opnieuw gebouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan