Microsoft Security Essentials met Avira en McAfee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GambiaUser

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Heeft er iemand ervaring met Microsoft Security Essentials?

Want ik heb al Avira en McAfee lopen, en ik wou die er bij laten lopen.
Maar ik wou even weten hoe goed het werkt en of het samen werkt met Avira en McAfee?

Ik gebruik alléén Microsoft Security Essentials, zonder extra software dus, en nooit problemen gehad.

ik gebruik het ook en werkt perfect hoor,iedere maand even laten scannen en je bent weer beschermd,updaten gaat vanzelf heb je geen erg in:thumb:

jawel alles wat je doet en download alles word gescand,maar op zijn tijd moet je even volledige systeem scan doen
je kan het ook wel instellen denk ik
is een top programma:love:

heb even gekeken bij instellingen ,maar je kan geplande volledige scan laten doen op een zelf te bepalen tijd:)

Want ik heb al Avira en McAfee lopen, en ik wou die er bij laten lopen.

Ik heb meerdere posts op dit forum gelezen dat je maar 1 virusscanner op je pc moet hebben. Meerdere tegelijk gaat conflicteren, Dus en Avira en McAfee en MSE tegelijk laten lopen lijkt mij niet verstandig....

Avira en McAfee + Malware Anti-bytes worden aanbevolen door de klantenservice van Xs4all, omdat ik een groot probleem had, en bleek achterna ook zo te zijn, ik had eerst mcafee erop zei dat ik clean was.
Toch bleven er acties terwijl iedereen bij ons aan het slapen waren.
Toen moest ik Avira en Malware Anti-bytes opzetten,
Avira had er direct 54 te pakken, allemaal kwaadaardig
MAB had er direct 19 te pakken, allemaal kwaadaardig
Dus samen direct 73 te pakken, allemaal kwaadaardig
Dus het is wel noodzakelijk om wat andere virusscanners erbij te zetten.
Want anders vind je ze niet allemaal.

Is toch echt onzin hoor, als je in één keer een goede virusscanner installeert zoals avast! 4 Home Edition heb je geen problemen!
En Malware Antibytes is een Spyware scanner en dat is weer anders dan virussen.

je moet nooit meer dan 1 virusscanner installeren en bij alle de on access scan laten draaien.
Geeft ten eerst conflicten zodra ze tegelijk bestanden gaan behandelen. Daarnaast is het over het algemeen een domper op je performance.

Als je ze al naast elkaar zou willen draaien moet je er voor zorgen dat 1 maar een on access scan laat lopen terwijl de rest niets doet totdat jij zelf aangeeft dat ze moeten gaan scannen (niet tegelijk maar achterelkaar)

Dat XS4All dat adviseerd (nu heb ik het niet over malwarebytes aangezien dat een wezelijk andere scan is) geeft eerder het niveau van de medewerker die dat geadviseerd heeft aan.

verstandiger is om 1 virusscanner te laten lopen en in geval van een probleem 1 van de legio webbased scanners erbij gebruiken.

Feit blijft dat geen enkele scanner 100% bescherming geeft.en als je bij avcomparatives kijkt zie je een aantal goede scanners die 97% of hoger te pakken krijgen.

Dat McAfee bij jou zoveel heeft achter gelaten geeft eerder aan dat je je av niet goed hebt ingesteld. Niet dat hij alles tegen kan houden (dat kan er dus geeneen) maar de hoeveelheid die jij er overhield is niet de schuld van McAfee.

Zelf gebruik ik op een aantal machines MS SE waar ik erg tevreden over ben, een aantal machines met NOD eveneens zonder issues.

Nou, xs4all heeft het geadviseert, het werkt.
Maar ik vind 57 virussen toch wel iets wat aan de vele kant dat mcafee over het hoofd ziet.

Tuurlijk altijd luisteren naar die dure commerciële jongens van de KPN! :p
Waarom stel je dan je vraag hier als je toch niet wilt luisteren! :thumb:

Nou mijn oorspronkelijke vraag was of Microsoft Security Essentials met Avira en McAfee werkte?

nou daarop is het antwoord, Nee omdat 2 of meer virusscanners per definitie nooit goed samen zullen werken. sterker nog, het geeft een vals gevoel voor veiligheid terwijl ze elkaar in de problemen kunnen brengen

@GambiaUser

Op een PC hoort één virusscanner,maar je kunt meerdere Spy/Malwarescanners installeren
Een goede combinatie is Virusscanner+ Malwarebytes Anti-Malware+SuperAntiSpyware
En zo nu en dan een Onlinescan is ook niet verkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan