Microsoft Security Essentials(MSE) wilt niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NightDuck

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo,

Ik heb al een tijdje de gratis virusscanner van Microsoft, namelijk MSE(Microsoft Security Essentials) en werkte tot vandaag prima. Maar nu wil ie niet meer opstarten. Als ik op de .exe file dubbelklik opent die en binnen 1sec is ie weer weg. Hoe kan dit? Ik heb ook al geprobeerd alles erafgegooid en opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet helpen.

Zet eens een herstelpunt terug van toen je nog geen problemen had.

Hallo NightDuck,
Als je antivirus is uitgeschakeld en je hebt dit niet zelf gedaan heb je hoogstwaarschijnlijk een virus te pakken.
probeer deze eens te downloaden en te installeren, voer een scan uit en kijk wat er van komt.

Succes Jan

Heb ik al gedaan. wel met de gratis MBAM degene met het rode icoontje

Als de computer klaar is met het laden van de BIOS (zwarte scherm en witte letters, of een ander beginscherm), dan op de F8-toets (of de F5)-toets totdat u in het Windows option-menu terechtkomt.
Kies dan voor opstarten in veilige modus (Safe mode).

Ga dan systeemherstel en selecteer datum waarvan je weet dat je toen geen problemen had en laat deze terugzetten.
Niet onderbreken.

Maar ik heb zojuist iets gedownload via een torrent en dit heb ik gedaan nádat MSE het niet meer deed. Zijn dan deze gegevens ook weg als ik het terugzet?

Losse data ben je niet kwijt.
Wel geinstalleerde programma's.

Het is natuurlijk nog de vraag of je een herstelpunt terug kan zetten.
Een download kun je altijd weer binnenhalen.
Ik ga er vanuit dat je wel protectie wilt!

Ik heb nu een nieuwe antivirus geinstalleerd nl. avira free edition, maar ik snap echt geen moer van wat daar allemaal staat. Ik denk dat ik beter Avast! Kan downloaden is tenminste in het NL of wat raad jij me aan?

Ik raad je aan eerst te proberen een herstelpunt terug te zetten.
Dan heb je mogelijk Miscrosoft Security Essentials terug.

Ik dacht dat je daarvoor dit item geopend had.
Wil je een andere virusscanner, prima!

Ik wil het ook terug zetten, maar ben bang dat ik dan al mijn bestanden kwijt ben die ik erna heb gedownload etc.

Dat heb ik al uitgelegd.

Maar uit voorzorg backup je dan toch die data.

Alternatief: dan blijf je het het toch doen met de virusscanner die je nu hebt!

Nu je 11 infecties verwijderd hebt kun je MSE nu deinstalleren, met ccleaner opschonen en computer afsluiten en opnieuw opstarten en MSE opnieuw installeren.
Groet Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan