Microsoft Security Essentials

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo,

Ik heb dit virus programma geinstalleerd Microsoft Security Essentials ik heb er een hele korte vraag over.

Scant deze ook de in/uit gaande mail en bijlages via outlook 2010 ?

Ik kan deze optie niet in outlook vinden en niet in het virus programma.

Groetjes Rene

Hoi Rene,

Als je een full scan draait neemt hij ook bestaande e-mails mee. Of hij ook al je uitgaande e-mails scant weet ik zo niet.

Met vriendelijke groet,

Nee, zit niet in MSE, wel in Avast! Free.

Wel kan je in Windows versies met Groepsbeleid (boven Home) het zo instellen dat e-mail-bijlages altijd eerst aan de aanwezige AV moeten worden aangeboden alvorens te openen.
Als er geen AV ter beschikking is (niet geinstalleerd of uitgeschakeld), dan kunnen bijlages niet geopend worden.

Ik heb windows 7 ultimate kan het dan ook daar zo ingesteld worden dat het naar dat antivurs programma word aangeboden ?
Dat denk dat ik een ander virus prgramma moet nemen zodat wel alle emails gescant worden.

Ja. (Alle versies boven Home.) Typ als Administrator onder de Opdrachtprompt:

gpedit.msc

Ga dan naar Computerconfiguratie, Gebruikersconfiguratie, Beheerssjablonen, Windowsonderdelen, Bijlagebeheer. Zet daar Antivirusprogramma's waarschuwen... op ingeschakeld, Toepassen, OK.

N.B: Let wel, dit werkt alleen voor de inkomende bijlagen, & alleen als er AV geinstalleerd c.q. beschikbaar is (dus niet uitgeschakeld), anders word het openen van bijlagen zonder pardon geblokkeerd!

De enige gratis AV die e-mail in- & uit-gaand controleert (& certificeert) is Avast! Free.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan