Microsoft sleutelt aan Windows Update 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Microsoft sleutels met geselecteerde testers aan de nieuwste generatie van Windows Update. Duidelijk is dat de pitstop meer dan alleen het besturingssysteem gaat onderhouden.

Sinds de introductie van het Windows Update-concept, waarbij van afstand updates aan het besturingssysteem en onderliggende technieken worden verspreid, is met enige regelmaat aan de dienst geschaafd. De huidige versie 5 (gebruikers van Windows 2000 hebben nog versie 4) is aan vervanging toe, meent Microsoft.

Het bedrijf werkt daarom aan een opvolger, die een veel bredere rol krijgt toebedeeld dan alleen het bijwerken van het besturingssysteem en enkele componenten zoals de Media Player en DirectX.

In versie 6 zullen updates meer geconcentreerd te vinden zijn. Ook nadien geïnstalleerde Microsoft software als Office kan straks vanuit één lokatie worden onderhouden. Om de lading beter te dekken zal Windows Update omgedoopt worden tot Microsoft Update.

Een proefopstelling is bereikbaar onder http://update.microsoft.com maar moet met enige voorzichtigheid worden benaderd. Het is namelijk mogelijk om als bètatester deel te nemen.

Overigens is de interface van de software nauwelijks anders dan de huidige versie 5, afgezien van kleine kosmetische wijzigingen.

Microsoft waarschuwt verder dat wie er voor kiest om deel te nemen, niet kan teruggaan naar Windows Update 4 of 5. Een tester zit vast aan Microsoft Update 6, voor de gehele duur van de testperiode.

Of Microsoft Update 6 straks automatisch de aangekondigde Windows Genuine Advantage (WGA) controle bevat, is nog niet bekend. Voorlopig ontbreekt zo'n verplichte controle van de licentie, maar Microsoft zal deze later dit jaar alsnog invoeren.

<i><font size="1">Bron: ZDnet.nl</font></i>

Mijn mening: tja.. Ik heb al een flinke tijd Office Update in mijn startmenu daar ik het handig vind. Opzich zou dit wel wat tijd kunnen schelen.

Maar ik vind het punt dat je aan de beta van Microsoft Update vast zou zitten op zijn zachts gezegd merkwaardig. Ik wilde me eerst aanmelden maar laat maar zitten..

Edit:

Note If you choose to participate in this beta test, an Active-X control will be placed on your computer which will allow you to enter the beta site. Once this control is installed, you will always be directed to this site and will not be able to go back to the Windows Update Version 4 or 5 site. This will continue through the entire beta test period.

Die site doet in FF dus geen drol maar in IE krijg ik bovenstaand. Dan lijkt het mij toch dat ik gewoon de update class kan wegmikken en naar de oude site kan gaan maar ik probeer het liever niet uit :).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan