Microsoft stopt met IE......

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Schrok je toen je de titel las? :D Dat hoeft alleen maar als je IE een goede browser vindt EN als je een MAC-bezitter bent:

Als je een MAC hebt dan kun je binnenkort op zoek naar een andere browser. Microsoft heeft besloten te stoppen met het doorontwikkelen van Internet Explorer voor de MAC.

Reden hiervoor is dat "slechts" 5% van de pc-bezitters een MAC heeft. Microsoft vindt het niet "lonend" om voor zo'n clubbie te werken..................

stel : 5 miljard aardbewoners
stel : 1% heeft een pc

dan zijn toch zo'n 2,5 miljoen pc-bezitters binnenkort de l*l (voor zover zij IE al gebruikten) en kunnen ze naar een andere op zoek..............

Ja ik schrok :p. Niet meer doen Pasja:D.

Maar ik heb geen mac :).

En die 5% is relatief weinig, maar al die mensjes hebben wel een probleem.

Mij blij maken met een dood vogeltje :D
Gebruik Opera en heb geen Mac.

De groeten,
Mark

MacOsX heeft zijn eigen browser nu, dus wat moet je dan met Internet Explorer? IE 7 zal trouwens niet los te krijgen zijn in de toekomst (zegt MS nu), dus de anti-trust kan haar tanden daar nog eens flink op stuk bijten.

Niet los? Waar slaat dat nou weer op :confused:?

Hebbie daar een bron van Caveman?

Ik mag dan wel elk jaar in Spanje komen maar ik ben er niet goed in nee:D.

Maar ik volg ongeveer wel wat ze bedoelen :).

[xppcpesten]grapje[/xppcpesten]

IE 7 kan nog lang duren, maar er zijn al tal van geruchten. Toch is de redenering dat voor nieuwe functionaliteit geen rekening meer wordt gehouden met oudere windows versies. Op zich een acceptabele redenering nu windows 98 nog maar net IE6 aankan.

Nouhou :p.

Tja, zit wat in vind ik hoor. Windows 95 kan hem helemaal niet. Je moet ook met je tijd meegaan:D.

ik was / ben idd. vandaag wat melig, vandaar ook de "misleidende" (hoezo misleidend want MS stopt echt met de IE voor de Mac) tekst in het titelvenster.

Zie ook de vraag -en antwoorden :D :D :D - van MeGaTron "fouten uit mp3's halen" ;)

Microsoft stopt met standalone versies IE
Dinsdag, 3 juni 2003 - Microsoft zal geen standalone versies van de Internet Explorer meer uitbrengen. IE6 SP1 is de laatste 'losse' browserversie.
Verder lezen...

Nou! Als Webwereld het als nieuws heeft...Jammer dat ik geen IE gebruik, anders kon ik er van balen.

Hu? Wat bedoelen ze nou precies?
Kan ik straks met mn WinXP gewoon 6.0 naar 7.0 updaten?

En ik "baal" dus wel :(.

Laatst bewerkt:
Microsoft gibt Internet Explorer für Mac auf

Microsoft stellt die Entwicklung des Internet Explorer für Macintosh-Systeme ein. Der Apple-eigene Browser Safari für Mac OS X sei die logische Alternative für Mac-Nutzer, so Jessica Sommers, Produktmanagerin der Macintosh Business Unit (MBU) von Microsoft, gegenüber dem Wall Street Journal. Anzeige

Lediglich zwei kleinere Upgrades wolle die MBU noch für den Internet Explorer 5 herausgeben, erläuterte Sommers. Auch wenn Safari noch in der Beta-Phase stecke, habe er sich als schneller und funktionaler Browser erwiesen. Zudem habe Microsoft nicht die tiefen Einblicke in Mac OS X, mit denen die Entwickler bei Apple aufwarten könnten. Die MBU sei deshalb in der schlechteren Position, wenn es darum gehe, einen guten Browser mit möglichst vielen praktischen Features für das aktuelle Apple-Betriebssystem zu entwickeln.

Die Entwicklung anderer Software für den Mac werde aber fortgesetzt. So wolle man demnächst auch eine neue Version der Büro-Suite Microsoft Office auf den Markt bringen. "Unsere Beziehung [zu Apple] ist so stark wie immer", bekräftigte Sommers.

Rob Helm, Analyst beim unabhängigen Marktforscher Directions on Microsoft, zeigt sich von der Entscheidung gegen eine Weiterentwicklung nicht überrascht. Microsoft habe einen Anteil von 90 Prozent auf dem Browsermarkt. Allerdings setzten bloß 5 Prozent aller Computernutzer auf Mac-Systeme. Es ergebe keinen Sinn, sich für diese kleine Gruppe zu engagieren, zumal der Internet Explorer zum kostenlosen Download angeboten werde. Microsoft werde sich daher zwangsläufig auf profitablere Produkte wie das Office-Paket verlegen.

bron : http://www.heise.de/newsticker/data/ola-14.06.03-000/

Geplaatst door XP_PC
Hu? Wat bedoelen ze nou precies?
Kan ik straks met mn WinXP gewoon 6.0 naar 7.0 updaten?

En ik "baal" dus wel :(.

Wordt onderdeel van Longhorn, citaat: "Volgens Microsoft is de volledige integratie van IE noodzakelijk omdat extra beveiligingsstappen in de nieuwe versie van Windows, codenaam Longhorn, dit vereisen. In Longhorn zit waarschijnlijk ook het beveiligingssysteem ‘Next-Generation Secure Computing Base’, de nieuwe naam voor Palladium."
zdnet.nl

Ja, dat geloof ik allemaal wel. Maar ik wil updaten.

5.0 zat (geloof ik) in Windows 2000, 6.0 zat in XP, 7.0 is Longhorn. Heel logisch.

Maar ik kan gewoon 5.0 en 6.0 downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan