microsoft studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

driesdep

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Hallo allemaal...

Lang geleden heb ik eens van iemand microsoft studio 6 gekregen.
Nu ik wat vrije tijd heb, heb ik mijn moed tesamen geraapt om eens aan
C++ te starten...

Nu, bij hello world zit ik al in de problemen, omdat ik niet precies meer weet hoe ik
met Microsoft studio moet werken.

Ik heb de debug knop wel gevonden,

maar ik weet niet waaraan ik eerst moet beginnen.

Een projekt starten, maar dan ???

Kan iemand mij terug eventjes kort uitleg geven ??

Bedankt .:)

Eeey, ik heb zo geen oplossing op jouw vraag.

Ik wil je wel het advies geven van Visual Studio 6 af te stappen en over te gaan naar een latere versie of een heel andere IDE. Dit omdat MVS6 erg verouderd is en ook vele headers zullen missen. Ik gebruik zelf Code::Blocks en Dev-CPP om mijn C++ apps te ontwikkelen.

Je kan natuurlijk ook in de plaats van microsoft visual studio 6 (welk heel erg verouderd is)
gebruik maken van de visual studio 2008 c++ express editie. Deze kan je vrij downloaden en gebruiken (niet commercieel) van de microsoft site.

Verder zou ik een zoeken via google naar eventuele c++ tutorials.

Als je goed bent in het engels kan je misschien volgende tutorials eens bekijken.
Het zijn er van 3DBUZZ en geven een introductie in c++
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=3dbuzz+c%2B%2B&aq=0&oq=3dbuzz

EDIT:

wahagn: dat is een tutorial voor visual basic 6.0 en hij vroeg duidelijk voor visual studio 6 c++

Laatst bewerkt:
I wilde nog even toevoegen dat ,hoewel het een vrij goede IDE is, Dev-CPP geen goede keuze meer is om naar over te stappen. Bloodshed heeft namelijk de ontwikkeling gestopt van Dev en deze zal dus in de aankomende tijd verouderen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar VS2008.

srry dit is een vergissing

Laatst bewerkt:
I wilde nog even toevoegen dat ,hoewel het een vrij goede IDE is, Dev-CPP geen goede keuze meer is om naar over te stappen. Bloodshed heeft namelijk de ontwikkeling gestopt van Dev en deze zal dus in de aankomende tijd verouderen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar VS2008.

Toch is Dev-cpp nogsteeds heel handig voor beginners, den daarbij aan de DevPaks, alles kan veel sneller worden geinstalleerd. En aangezien de TS heeft leren werken met MVS 6moet dev-cpp ook nog wel lukken (denk ik dan).

Microsoft visal 2008

Hoi, bedankt voor de hulp.
Ik heb alvast gedaan wat jullie mij algemeen voorstelden,
microsoft visual 2008 express afgehaald en geinstalleerd;

Ik heb ook naar de tutorial gekeken die op youtube stond, waarvoor van harte dank van de tip...

Maar als ik die tutorial volg loop ik op een bepaald moment blok...

Ik maak het projekt,
vul de naam in van de source file,

Maar dan om de code in te vullen is dit een heel ander scherm dan getoond op youtube,
en weet ik niet waar ik mij code nu wel moet plaatsen...

Ik heb een screenshot gemaakt vanwaar ik vastloop.
Als iemand mij kan aangeven waar ik mijn broncode moet plaatsen, zou ik (waarschijnlijk)
gered zijn ...

Bedankt !

Bijlagen

• ScreenshotHelloWorld.jpg
    ScreenshotHelloWorld.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 53
Wat je daar hebt is zo te zien een form applicatie.

Die toont dus 1 dialog box op het scherm en daar kun je zogenaamde controls in plaatsen. (een knop om op te drukken, tekst, alles wat je maar wilt).
Bij ieder object op het form hoort ook code.

Wat jij wellicht eerst wilt met hello world is een console applicatie maken. Zo'n ouderwetse C:\> prompt. Dan moet je dus eerst een ander type applicatie maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan