Microsoft Surface Pro 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

DestinyJK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Hey,

Ik heb een Microsoft Surface Pro 4 aangeschaft, Windows 10 opnieuw geinstalleerd omdat er geen drivers opstonden, dus dacht ik direct aan een clean install. Na op de juiste manier de drivers (gevonden via Microsoft.com zelf) te hebben geinstalleerd, gaf hij nogsteeds aan dat er geen netwerkkaart in zat.

Wat kan ik het beste doen? De drivers van microsoft (https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=49498) mochten niet baten. Zou dit komen door de versie van Windows of is er een andere oplossing voor? Ik heb zelf een bootable USB met Windows 10 gemaakt, deze is met succes geinstalleerd. De drivers zijn het enige probleem. Ook heb ik geprobeerd Windows 8 te installeren, maar bij begin van de installatie is er geen mogelijkheid om gebruik te maken van het touchscreen, dus heb ik dit ook maar achterwegen gelaten.

Ik ben niet A-technisch aangelegd, dus allerlei verschillende oplossingen zou ik zeer op prijs stellen!

Ik begrijp dat je het apparaat nog maar net hebt?
Daarom 3 vragen:

Ik begrijp dat het apparaat na aanschaf niet naar behoren werkte omdat er drivers ontbraken?
Waarom heb je dan niet even contact met Microsoft opgenomen alvorens zelf te gaan pionieren?
Microsoft nu bellen zal weinig nut meer hebben (gelet op wat je tot nu toe zelf hebt gedaan, daarom : kun je het apparaat niet recoveren naar het moment van aflevering en dán even Microsoft bellen?

Eerst maar eens Apparaatbeheer starten (= devmgmt.msc ) en kijken welk(e) appara(a)t(en) nu geen driver hebben, die dubbelklikken en in tabblad Details kiezen voor Hardware ID's
Citeer de eerstgenoemde Hardware ID hier (geen typefouten maken) van alle dergelijke apparaten. We kunnen dan
a. óf de drivers uit het driverpack selecteren en in 1 (of meerdere) .zip bestanden stoppen
b. óf alternatieve drivers zoeken bij de (originele) fabrikant van de component

Alvast: Ik heb uit het .zip bestand in jouw link alle netwerkdriver gehaald en die in een apart .zip bestand gezet, die je hier kunt downloaden. Je kunt (na downloaden en daarna uitpakken op de Surface) het volgende proberen:
Rechtsklik in Apparaatbeheer op het apparaat dat geen driver heeft en kies "Stuurprogramma installeren" (of "Stuurprogramma bijwerken", wat er maar staat). Aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de map waar je de drivers had uitgepakt (er wordt standaard ook in submappen gezocht). Hopelijk vindt Windows dan de driver in 1 van de submappen en installeert die.
Probeer dit voor alle apparaten die nu geen driver hebben.
[Overigens kun je het ook zo doen dat je het héle driver .zip bestand SurfacePro4_Win10_161101_0.zip zélf download, overbrengt naar de Surface, daar uitpakt in een map en daar hetzelfde doen als ik hier boven voor aangaf.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan