Microsoft update pagina's kunnen niet worden weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhye

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
62
Hallo,

Ik heb zojuist Windows XP helemaal opnieuw geinstalleerd op een computer die wel een goede schoonmaakbeurt kon gebruiken. De installatie verliep prima, maar bevatte nog Servicepack 2. Heb daarna SP3 erop gezet, ook geen probleem. Maar wat nu dus niet lukt is het ophalen van Windows Updates. Dit was me al opgevallen bij het installeren van SP3; dit ging alleen door een iso file te downloaden, en lukte niet met een rechtstreekse installatie van de Microsoft site. Als ik nu probeer te updaten geven de betreffende Microsoft sites steeds niet thuis met de melding "De webpagina kan niet worden weergegeven". Heb al van alles geprobeerd:
- Microsoft Fix-it tooltje;
- aanvinken van: SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0;
- Jscript.dll geregistreerd
Maar niets hiervan heeft dus geholpen.
Ik heb op internet gelezen dat het ook een virus o.i.d. zou kunnen zijn, maar betwijfel dat omdat ik dus net een schone installatie gedaan heb en verder nog helemaal niets heb geinstalleerd en eigenlijk uberhaupt nog helemaal niks op de computer heb gedaan.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt.

gr. Rhye
 
Download deze updatefix voor Windows XP om deze te resetten.
Gebruik 7-Zip om dit uit te pakken...
 
Beste Dorado,

Bedankt voor je reactie. Heb de updatefix uitgevoerd en de computer opnieuw opgestart, maar helaas blijven de update pagina's niet bereikbaar.
 
Ik vind trouwens ook net een bestandje op m'n pc genaamd LuResult met de teskt:

Install Failed
16
De installatie van liveupdate is mislukt als gevolg van een interne fout.

Maar volgens mij heeft dat dan weer met de update van Norton te maken bedenk ik me nu.......
 
Laatst bewerkt:
De oplossing in posting #2 is geen oplossing voor het weergeven van updatepagina's, maar om de problemen met updates te verhelpen. Lukt dat nu ook nog niet?

Wat betreft het weergeven van updatepagina's :
  1. welke browser gebruik je?
  2. betreft het een specifieke updatepagina?
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik heb deze fix ook gedraait, maar helaas ook nu geen succes.

Er draait nu Internet Explorer 8 op de computer, maar ook de versie die met de installatie werd neergezet (7?) had hetzelfde probleem.

Het gaat o.a. om de volgende pagina's:

http://windowsupdate.microsoft.com/
Dit is url waar de updateknop in IE naar verwijst, deze pagina wordt op m'n laptop (Windows 7) trouwens ook niet weergegeven.

http://www.update.microsoft.com/
Deze pagina opent op m'n laptop (Windows 7) wel.
 
Neem de site www.update.microsoft.com & www.windowsupdate.microsoft.com op in de lijst vertrouwde websites van Internet Explorer.
[windowstoets+r] -> typ: inetcpl.cpl -> tabblad Beveiliging -> Vertrouwde websites.
Kijk of nu de website wel goed wordt weergegeven.

Je kunt vervolgens nog eens proberen updates handmatig te downen op www.catalog.update.microsoft.com

Lukt het nog niet, klik dan eens op de hyperlink onderaan in dit bericht, want wss is/zijn er processen op je systeem actief die de updates blokkeren...
 
Sorry voor mijn late reactie. De computer staat inmiddels weer waar hij hoort; bij m'n ouders. Dat maakt het voor mij wat lastiger ermee aan de gang te gaan. Je eerste 2 tips hebben helaas niet geholpen. Zal binnenkort ook je laatste tip nog proberen. Tot zover bedankt in ieder geval.
 
Ok, heb vandaag een nieuwe poging gedaan met de door jou gegeven link.
MBAM gedraaid met als resultaat 1 geinfecteerd registerdata bestand:

Registerdata geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Heb daarna SAS geinstalleerd, maar de computer wordt gelijk ge-herstart zodra ik het programma probeer te openen. Idem dito als ik het programma probeer te de-installeren.

Volgens mij moet deze computer gewoon uit het raam, wordt er een beetje gek van inmiddels.
Oh ja, het probleem is na het draaien van MBAM in ieder geval nog niet verholpen.

gr. Rhye
 
Je kan proberen om de updates eerst te downloaden en daarna te installeren, misschien dat het daarna wel werkt.

Een programma dat je hiervoor kunt gebruiken is:
WSUS Offline

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan