microsoft update werkt niet meer na hernieuwde instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Deze week 2x mijn harde schijf geformateerd en opnieuw geinstaleerd met windows XP , 2e keer omdat een belangrijk programma voor mij steeds vastliep,

De eerste keer ging alles goed ( al is het op dit moment erg lastig de SP2 en Sp3 te vinden op het net , Microsoft geeft ze in ieder geval niet meer ...... schandalig)

de 1e keer ging keurig na de instalatie van sp3 en IE8 de automatische update aan de gang en haalde hij 133 updates binnen,

vandaag precies dezelfde instalie gedaan maar geen updates ..... ,

als ik in alle programma's op windows update klik krijg ik de volgende melding :age="javascript" type="text/javascript" src="shared/js/redirect.js?635262677343894868">
Ik heb nog wat fixit files gedownload maar het mag niet helpen , er komt geen geel microsoft icoontje met te installeren updates.

Kan iemand mij helpen, ik ben maar een leek .....

vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
Hoi,
Deze week 2x mijn harde schijf geformateerd en opnieuw geinstaleerd met windows XP , 2e keer omdat een belangrijk programma voor mij steeds vastliep,
In dat geval had ik het programma eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
Je moet jezelf afvragen of je niet toe bent aan een nieuwe harde schijf, immers XP is alweer een aantal jaren geleden en de schijf is waarschijnlijk even oud.
Bedenk dat een schijf gemiddeld 5 jaar meegaat, dus als je opnieuw wilt installeren zou ik zeker een nieuwe schijf aanraden dan kun je weer even vooruit.
Formatteren is een paardenmiddel en het broodje-aap-verhaal dat je regelmatig je schijf moet formatteren is hardnekkig fabeltje
Waarom dat je even geen updates krijgt weet ik ook even niet, heb je de nieuwste versie van WU geïnstalleerd? Meestal wordt daar om gevraagd.
Mocht het je weer lukken gebruik dan FireFox of een andere browser want IE8 wordt niet langer ondersteund.