microsoft update werkt niet meer na hernieuwde instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Deze week 2x mijn harde schijf geformateerd en opnieuw geinstaleerd met windows XP , 2e keer omdat een belangrijk programma voor mij steeds vastliep,

De eerste keer ging alles goed ( al is het op dit moment erg lastig de SP2 en Sp3 te vinden op het net , Microsoft geeft ze in ieder geval niet meer ...... schandalig)

de 1e keer ging keurig na de instalatie van sp3 en IE8 de automatische update aan de gang en haalde hij 133 updates binnen,

vandaag precies dezelfde instalie gedaan maar geen updates ..... ,

als ik in alle programma's op windows update klik krijg ik de volgende melding :age="javascript" type="text/javascript" src="shared/js/redirect.js?635262677343894868">
Ik heb nog wat fixit files gedownload maar het mag niet helpen , er komt geen geel microsoft icoontje met te installeren updates.

Kan iemand mij helpen, ik ben maar een leek .....

vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
Hoi,
Deze week 2x mijn harde schijf geformateerd en opnieuw geinstaleerd met windows XP , 2e keer omdat een belangrijk programma voor mij steeds vastliep,
In dat geval had ik het programma eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
Je moet jezelf afvragen of je niet toe bent aan een nieuwe harde schijf, immers XP is alweer een aantal jaren geleden en de schijf is waarschijnlijk even oud.
Bedenk dat een schijf gemiddeld 5 jaar meegaat, dus als je opnieuw wilt installeren zou ik zeker een nieuwe schijf aanraden dan kun je weer even vooruit.
Formatteren is een paardenmiddel en het broodje-aap-verhaal dat je regelmatig je schijf moet formatteren is hardnekkig fabeltje
Waarom dat je even geen updates krijgt weet ik ook even niet, heb je de nieuwste versie van WU geïnstalleerd? Meestal wordt daar om gevraagd.
Mocht het je weer lukken gebruik dan FireFox of een andere browser want IE8 wordt niet langer ondersteund.
Bedenk dat de ondersteuning voor XP in april afloopt en je dan met een out of date browser zit opgescheept! Ook een mogelijke oorzaak waarom programma's die internetondersteuning nodig hebben niet meer goed functioneren.
Kun je aangeven om welk belangrijk programma het gaat?

Laatst bewerkt:
Hallo bedankt voor je antwoord,

Het belangrijke programma is sonic stage ( sony) , maar het was mijn fout..... nu werkt het in ieder geval weer.
Mijn harde schijf is 2 jaar oud,( heb ik bij een eerdere formatie gewisseld .... Ik gebruik IE8 eigenlijk niet maar google chroom, IE8 heb ik alleen omdat ik dacht dat dit nodig is om je updates te krijgen ...? ik weet niet of ik de laatse versie van WU heb? maar ik heb er wel naar gezocht op het net .... als ik in alle programma's op windows update klik krijg ik de volgende melding :age="javascript" type="text/javascript" src="shared/js/redirect.js?635262677343894868"> Ik overweeg trouwens XP gewoon blijven gebruiken na april, ik geloof niet zo in al die horror scenario's al is het welllicht ook wat naif,

fijn weekend

Koen

Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet niet waarom , maar de update werkt ineens weer .... thx

Ik gebruik XP ook nog hoor in een dualboot configuratie, niks mis mee. En ja MS houdt alles strak in de hand, ik had IE uitgeschakeld onder Windows onderdelen verwijderen.
Daar ben ik van teruggekomen en heb het weer ongedaan moeten maken terwijl ik al jaren met FF werk. :o
Die foutmelding is waarschijnlijk te verhelpen onder internetopties>geavanceerd onder IE?
Edit: Ik zie dat het al opgelost is en ik heb niets bijgedragen hoor.
Ik heb het idee dat MS de zaak een beetje traineert qua updates voor XP omdat het eerstdaags afgelopen is. Het lijkt wel of dat ze de updateservers een voor een offline zetten en dat het daarom zo lang duurt.
Ik ben niet de enige die er zo over denkt, we krijgen er veel vragen over de laatste tijd.
Succes met XP waar ik jaren veel plezier aan heb beleefd!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan