Microsoft-update zorgt voor blokkering inlogfunctie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
Microsoft-update zorgt voor blokkering inlogfunctie

Naar aanleiding van een lek in Windows NT, 2000, XP en 2003 kwam Microsoft op 19 april met een update die dit probleem moest verhelpen. Nu blijkt echter dat kb835732 ook niet helemaal bugvrij is. Wanneer deze update geïnstalleerd wordt op een systeem met Windows 2000 kan het voorkomen dat het lijkt alsof de computer niet meer reageert bij het opstarten, een ander mogelijk probleem is dat men niet meer kan inloggen in Windows of dat het CPU-gebruik richting 100% stijgt. Een NT4-machine kan er zelfs helemaal mee ophouden. Dit probleem doet zich met name voor wanneer een van de volgende drivers geinstalleerd is:
Ipsecw2k.sys
Imcide.sys
dlttape.sys
Een workaround wordt geboden indien het probleem veroorzaakt wordt door de ipsec-driver. Voor diegenen waar de problemen een andere oorzaak hebben kan het verwijderen van de update soelaas bieden. Gebruikers die vatbaar zijn voor dit probleem en de update nog niet geinstalleerd hebben doen er goed aan hier nog mee te wachten tot een patch voorhanden is. Bron: tweakers.net
 
Geen vraag, lol.
Is een waarschuwing voor de w2k gebruikers van helpmij.

Gezina is een trouwe nieuwsfeeder onder ons. ;)

Thnx Geeske:thumb:
 
@ GForze, is eigenlijk wel een terechte opmerking als je nieuw bent op Helpmij. Aangezien er geen aparte sectie Nieuws bestaat op Helpmij kan het voorkomen dat je dit soort berichten tegenkomt in what ever sectie. Voor de duidelijkheid zal ik er voortaan Nieuws in het topic bijzetten.

@ Temptation, graag gedaan, leek mij wel een nuttig weetje. :)
 
Sorry voor de vervelende post, had zoiets inderdaad wel begrepen, echter snapte ik niet dat er geen nieuws of info sectie is waar dit soort zaken staan. Dit wilde ik op deze een beetje ludieke manier even aan de kaak stellen :D
 
Geplaatst door GForze
Sorry voor de vervelende post, had zoiets inderdaad wel begrepen, echter snapte ik niet dat er geen nieuws of info sectie is waar dit soort zaken staan. Dit wilde ik op deze een beetje ludieke manier even aan de kaak stellen :D

Ik heb dat niet als zodanig opgevat hoor, integendeel zelfs! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan