Microsoft virtual wifi miniport adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotess

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
98
Dag iedereen ik heb sinds verleden week een laptop van acer maar bij systeem beheer staat een uitroep teken met de melding fout op Microsoft virtual wifi miniport adapter , met de probleem oplosser geen goed resultaat blijft zo weet iemand raad ? Mvg John
 
Heb je windows Update er al over laten draaien? Anders even op de Acer site kijken naar de drivers.
 
Heb ik gedaan op beide sit's nergens geen antwoord te vinden hoor.mvg John
 
Deze fout is op zich geen probleem.

Stukje Info:
Een van de nieuwe technieken in Windows 7 is dat een enkele Wifi kaart onder windows 7 dubbel gebruikt kan worden door middel van de virtuele wifi miniport adapter.
Hiermee is het mogelijk om 1 wifi kaart aan 2 hotspots/accesspoints te koppelen.
Nu heeft dat in 99% van de thuis situaties geen nut aangezien er maar 1 accesspoint staat en dit niet nodig is.

Dit kan toepasbaar zijn in situaties dat een laptop gebruikt word als proxy door de "fysieke" kaart aan het accesspoint ta koppelen en de virtuele te gebruiken voor andere apparaten die op die manier ook toegang tot het internet krijgen. (als je ze niet aan het accesspoint zelf wil (of kan) koppelen.

Nu jou probleem:
De storing komt vermoedelijk door de drivers van je fysieke wifi kaart die deze techniek (nog) niet (goed) ondersteunen. Als je wifi kaart (de fysieke) goed werkt is er dus niets aan de hand en "mis" je alleen die extra functionaliteit (welke je vermoedelijk toch niet gebruikt). om het op te lossen zou je op zoek kunnen gaan naar nieuwere drivers op de site van Acer of de site van jou Netwerkkaart fabrikant. als die nog niet aanwezig zijn kun je er een mailtje aan wijden aan de bedrijven met de vraag of en wanneer de functionaliteit ondersteund gaat worden.
 
ok

Ik dacht dat het daardoor kwam dat ik niet kan afprinten, ik heb namelijk een printer gedeeld op een xp toestel en ik kan langs geen kanten de printer doen werken of instellen via mijn laptop op w7, nogthans klopt het is een raar fenimeen via vista kon je een printer instaleren via administrator maar in w7 lukt dit ook niet. Mvg John
 
Wat voor type printer is het?
En heb je de drivers voor windows 7 van die printer al geinstalleerd? zo nee, doe dat eerst en daarna pas koppelen
 
Hp

Printer is Hp maar hij vind wel de desktop maar het moment ik die printer wil gaan zoeken vind hij plots de desktop niet meer dirvers zijn geinstaleerd maar vind die xp plots niet meer. mvg John
 
Ik heb hetzelfde probeem. Ik kan ook niet printen (heb een HP 4215 all-in-one printer op het netwerk aangesloten) en heb problemen met mijn Virtual Wifi miniport Adapter. Ik draai ook windows 7.

Iemand een oplossing hiervoor? Apparaatstuurprogramma bijwerken helpt niets..
 
Het is niet netjes in iemand anders zijn topic een vraag te stellen, daarnaast is het topic al een poosje oud.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen voor je probleem, hier gaat een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan