microsoft werkbalk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Mijn moeder werkt met widows 98 en heeft altijd de werkbalk van microsoft office op haar desktop staan en dat wil ze niet.
Met de rechtermuisknop kun je hem wel minimaliseren en ik ben ook nog in een ander scherm gekomen waar je onderdelen uit kunt klikken maar dan krijg je de boodschap dat er minimaal een onderdeel moet blijven staan.
Hoe krijg ik deze balk in zijn geheel weg.

groetjes
Juul

Ik heb deze in der tijd weg gedaan door een prog zoals easy cleaner download het ga naar opstarten. en verwijder hier de office balk.

Hoef je EasyCleaner niet voor te gebruiken.

Ga naar Start > Uitvoeren, typ msconfig en klik op OK.
Ga naar het tabblad Opstarten en haal de vinkjes weg bij MS Office opstarten en bij MS Office werkbalk. Als het item MS Office snelzoeken ook in dat lijstje voorkomt, kun je het ook uitschakelen.
Deze drie items hoeven niet opgestart te worden; Office werkt even goed wanneer dat niet gebeurt.
Grote kans dat de hele opstartprocedure van Windows hierdoor ook weer wat korter duurt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Uhm, ut allemakkelijkste is denk ik nog wel: Linkmuisknop op het microsoft logo'tje in die werkbalkd, afsluiten, en dan vraagtie offie voortaan nog moet opstarten:D

Geplaatst door Wijnands
Uhm, ut allemakkelijkste is denk ik nog wel: Linkmuisknop op het microsoft logo'tje in die werkbalkd, afsluiten, en dan vraagtie offie voortaan nog moet opstarten:D
Dat kan inderdaad ook, maar dan blijven Office en eventueel Office snelzoeken nog wel opstarten wanneer de computer ingeschakeld wordt.
Als je voor Wijnands optie kiest, zou ik die items in msconfig toch ook uitschakelen; ze zijn nutteloos en als je ze hebt uitgeschakeld start de computer ook nog sneller op.

Guus.

Hartelijk dank voor al jullie reacties. Het is gelukt.

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan