Microsoft werkt hard aan Internet Explorer patch...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Microsoft werkt hard aan Internet Explorer patch

Programmeurs van Microsoft zouden hard werken aan een patch voor Internet Explorer, nadat er eerder deze week een aantal lekken in de browser van de softwaregigant werden gevonden. Via de lekken zouden aanvallers gebruikers van Internetbankieren kunnen misleiden of zelfs code op een kwetsbaar systeem uitvoeren. "Microsoft onderzoekt berichten van een aanval die gebruik maakt van lekken in Internet Explorer. Via de aanval zou een kwaadaardig persoon code op het systeem van de gebruiker uitvoeren," aldus een woordvoerder van Microsoft in dit artikel. Bron: security.nl

Is ook bar en boos hoe vaak ik al niet de lekken heb gemeld de laatste tijd...:confused:

ia de lekken zouden aanvallers gebruikers van Internetbankieren kunnen misleiden

Bij mij is het zo, dat als ik internetbankier ik via een https verbinding surf.

Valt dat ook al te kraken dan? Er staat ook duidelijk bij het inloggen "als er geen https://rabobank......." staat voer dan _geen_ wachtwoord in.

Dus het is sowieso een stomme fout van de gebruiker mocht hier misbruik van gemaakt worden.

Ik wacht geduldig op de patch..

Zei Gezina kort geleden
Is ook bar en boos hoe vaak ik al niet de lekken heb gemeld de laatste tijd...

Zeker :( en de hackers/spyware*/*@#/virusschrijvers vieren feest :mad:

...maar gelukkig zijn er ook nog andere browsers;)

Inderdaad, ga toch maar eens kijken naar Mozilla.... Heb het wel even gebruikt maar vond het nou niet echt bepaald handig. Plugins installeren (flash etc) ging erg moeilijk (lees: niet) Maar ja tis bijna vakantie dus dan gaan we het dan maar weer eens uitproberen :)

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Inderdaad, ga toch maar eens kijken naar Mozilla.... Heb het wel even gebruikt maar vond het nou niet echt bepaald handig. Plugins installeren (flash etc) ging erg moeilijk (lees: niet)

In Mozilla Firefox gaat dat echt buitengewoon eenvoudig tegenwoordig, bijna vanzelf.

Laat onverlet dat de meest gebruikte browser, binnen de grenzen van de mogelijkheden, gewoon veilig moet zijn en/of op z'n minst op tijd gepatched moet worden. :rolleyes:

Ach, als Firefox zoveel gebruikt werd als IE dan vonden ze daar ook wel veel bugs / lekken in.

Nu is het simpelweg niet interessant genoeg voor hackers / crackers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan